Driven administratör med affärsintresse och analytiska egenskaper

Arbetsbeskrivning

Gillar du utveckling, struktur, analysarbete och har ett stort affärsintresse? Vill du utveckla en Business controller-liknande roll tillsammans med oss på SMARTAB? I rollen arbetar du med att kontrollera, analysera och utveckla våra försäljningsrapporter, som är en viktig del för ledningens strategiska beslut. Du kommer dessutom att fungera som systemägare för och utveckla vårt CRM- och rapporterings- system Power BI.
Om rollen
Ditt främsta uppdrag är att stötta såväl sälj- som marknad- och ledningsgrupp i det löpande uppföljnings- och analysarbetet. Du fungerar som systemägare och intern support för vårt CRM-system och driver även utvecklingen av andra systemstöd som säljorganisationen använder sig av, exempelvis Power BI.
I uppdraget ingår bland annat att:
Ta fram, utveckla, följa upp och analysera företagets försäljningsrapporter.
Ta fram underlag och statistik till Försäljningschef, KAM och Marknadsansvarig.
Internutbildning, utveckling och support i de system du ansvarar för.
Medverka i, och ta fram underlag för företagets prissättningsstrategiarbete.
Driva utvecklingsarbete i företagets ERP-system (f.n. Pyramid) tillsammans med Ek.chef.
Ansvara för utveckling i företagets CRM-system (Lime) och av företagets försäljningsrapporter (Power BI och Excel).
Ta fram underlag till företagets försäljningsbudgetarbete.
Administration av priser och prislistor.

Om dig
Vi söker dig, som tycker det är roligt att arbeta mycket med Excel, Power BI och CRM-system. Du tar gärna initiativ till förbättringar och gillar att driva projekt från start till mål. Du har några års erfarenhet av framtagande, sammanställande och analys av försäljningsunderlag, -rapporter och -prognoser. Du har mycket god vana av att jobba strukturerat i affärssystem och CRM-system. Dina Officekunskaper är mycket goda framför allt Excel och i Power BI.
Du har en mycket god kommunikativ förmåga och kan inspirera och pedagogiskt styra dina kollegor i rätt riktning. Du behöver kunna skapa förtroende och vara ödmjuk i din framtoning, samtidigt som du har pondus nog att komma med konstruktiva förslag för att driva utvecklingen framåt. Du är även välorganiserad och har en god analytisk förmåga. Du är affärsorienterad med ett självklart kundperspektiv.
Vi erbjuder
Du får en omväxlande roll som passar dig som är driven, analytisk, initiativrik och välorganiserad. Du blir en viktig kugge i ett välmående företag med många engagerade kollegor.
Annat viktigt att veta
Anställningen är på heltid, tillsvidare.
Du är placerad på vårt kontor i Uppsala.
Vid frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Sofie Skaränger, 0703-426600 alternativt Hanna Koponen, 0735-920393.
Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, se därför till att skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 29 september.
Välkommen med din ansökan!
Krav
Några års erfarenhet av liknande uppdrag.
Mycket goda kunskaper i Officepaketet, i synnerhet Excel och PowerBI.
Mycket god vana och erfarenhet av arbete i CRM- och ERP-system.
Obehindrad i svenska och engelska i tal och skrift
Vana av att hålla presentationer och att ta fram material i tex Powerpoint



Om arbetsgivaren - Smartab
SMARTAB grundades i Sverige 1993. Verksamheten består i att marknadsföra, sälja och distribuera bilvårdsprodukter och industrikemikalier för yrkesmässigt bruk. Vi fungerar som generalagent för det brittiska företaget Autosmart Ltd, som även utvecklar och tillverkar våra produkter. Autosmart är ett av världens ledande företag inom industrikemikalier för fordonsnäringen. SMARTAB har sedan starten 1993 stadigt ökat sina marknadsandelar och är numera marknadsledande inom vår näring i Sverige.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Smartab
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 september 2024
  • Ansök senast: 29 september 2024

Liknande jobb


1 november 2024