Driven administratör sökes till företag i centrala Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Brinner du för service och administration? För kunds räkning söker vi en ny medarbetare till deras Business Support. Detta är tjänsten för dig som har mycket goda kunskaper inom Officepaketet samt talar flytande svenska och engelska. Du som söker trivs i en tempofylld miljö där professionellt bemötande är a och o!

Om företaget
Vår kund är ett ledande konsultföretag inom chefsrekrytering och search, med över 25 års erfarenhet från branschen. Kontoret är beläget centralt i Stockholm.

Arbetsuppgifter
I rollen som Business Support ingår man i ett team, som tillsammans ansvarar för att bistå företagets rekryterare och klienter med administration. Som Business support är du involverad i de uppdrag som företaget får in och bistår med administrativa uppgifter.

Rollen är bred och du kommer bl. a att arbeta med:
- Rekryteringsadministration, vilket t ex innebär ansvar för inflödet av ansökningar och publicera annonser internt och externt
- Korrekturläsning och inbindning av kandidatpresentationer
- Administrativt stötta dina kollegor, göra bakgrundskontroller samt hantering och förberedelser av tester
- Sammanställa digitalt veckobrev
- Skicka ut enkäter
- Bjuda in kandidater till tester och intervjuer
- Boka in möten
- Upprätta mallar i Word och Excel

Utöver detta innebär rollen en del ad hoc uppgifter som uppstår i verksamheten.

Kvalifikationer
Du som söker har erfarenhet av att ge god service och support. Du trivs i och har tidigare arbetat i en händelserik miljö, som ställt krav på proaktivitet och intitativtagande. Du har erfarenhet av att hantera administrativa uppgifter utifrån deadlines. Som person är du serviceorienterad, med en känsla för samarbete. Du är prestigelös och har lätt för att hantera parallella uppgifter, samt byta fokus. För att passa in i rollen är du även analytiskt lagd och har ett både strukterat och nogrannt arbetssätt.

Ett krav för tjänsten är att du har goda kunskaper i Officepaketet, då du kommer att arbeta mycket i samtliga program. Du har även goda kunskaper i det engelska språket. Det är högst meriterande om du har arbetat i en supporterande roll där hantering av konfidentiell information förekommit. Meriterande är även om du har kunskaper i något av de andra nordiska språken.

Övrigt
Tjänsterna ska tillsättas i mitten av augusti så skicka in din ansökan redan idag! Samtliga frågor kring tjänsten hänvisas till någon av våra rekryterare på 08-663 99 00.

Kontaktpersoner på detta företaget

Martina Wahlgren

Hanna Benjaminson

Clara Backlund

Susanne Järleby

Anna Jardelid

Hanna Benjaminson

Susanne Järleby

Linn Arvidsson

William Ericson

Linnea Hägg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KFX HR-partner Stockholm AB Stockholm
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 1 augusti 2017

Besöksadress

Sturegatan 38, Stockholm
None

Postadress

Sturegatan 38
Stockholm, 11436

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024