OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en administratör med intresse att hjälpa andra? I den här tjänsten kommer du arbeta med att stötta chefer och kollegor med olika administrativa uppgifter.
Om företaget
Siemens Energy AB utvecklar och tillverkar världsledande gasturbiner och ångturbiner för en global marknad. Företaget levererar även kompletta turbinbaserade kraftanläggningar för långsiktigt hållbar och kostnadseffektiv produktion av elektricitet, ånga och värme. Turbinerna säljs även som drivkällor för kompressorer och pumpar, främst inom olje- och gasindustrin. En omfattande serviceorganisation täcker alla levererade produkter och anläggningssystem. På Siemens arbetar 2 800 personer, merparten i Finspång och ca 120 i Trollhättan. Företaget omsätter ca 10 miljarder kronor om året.
Dina arbetsuppgifter
Huvuduppgiften är att stötta chefer och medarbetare i deras dagliga arbete med administrativa uppgifter. Du kommer ingå i ett team av totalt 3st Team Assistant (TA), som tillsammans arbetar med att stötta hela teknikorganisationen inom Service, som består av totalt ca 30 chefer och 300 anställda.
Arbetsuppgifterna kommer bland annat att innebära:
• Assistera och ge service till personer och kontor.
• Ge administrativt stöd till chefer och ledningsgrupp
• Stötta samt vägleda rekryterande chefer i rekryteringsprocessen och introduktion av nyanställda, inklusive IT-behörigheter
• Hjälpa medarbetare med att utföra beställningar och inköp av kontorsmaterial, inklusive anmodan, godsmottagning.
• Förbereda inför möten, mötesbokningar, samt konferens- hotell och resebokningar
• Ta fram information om material, statistik och uppdatera register.
• Reseräkningskontrollering och reseadministration, samt hantering av Visum/ DOF
• Vara behjälplig vid intern/extern flytt
• Interndebiteringar, posthantering, DHL, godshantering, administration av insamlingar/avtackningar etc.
Rollen kan också innefatta arbete med att bygga upp, driva samt utveckla processer och rutiner inom administration, kostnadsbesparingar, samt att samverka i HR-relaterade aktiviteter. Du kommer att samarbeta med övriga administratörer på företaget för att hitta ett gemensamt arbetssätt
Din profil
Tjänsten som team assistent är självständigt och kräver egen initiativförmåga och framdrift. Som person är du kommunikativ och har förmågan att skapa dig ett brett nätverk med både interna och externa resurser. Du kan visa på utmärkt kundservice och samtidigt ha ordning och reda genom ett strukturerat arbetssätt.
Du är snabblärd och förstår relevanta procedurer och funktioner så att dessa kan tillämpas på ett snabbt sätt. Du kommer arbeta i en dynamisk arbetsmiljö med periodvis högt arbetstempo, vilket ställer krav på struktur och stresstålighet.
Du behöver ha goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift.
I denna tjänst behöver du ha goda grundkunskaper inom ett antal olika IT-system:
• MS Excel / Word /Access
• Outlook
• SAP
• PLM – TeamCenter
• Sharepoint
Ansökningsförfarande
Du är välkommen med din ansökan bestående av CV och personligt brev på skill.se så snart som möjligt. Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare Johanna Sjöström: johanna.sjostrom@skill.se
Välkommen med din ansökan!
Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.