OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du alltid bli lite, lite bättre? Får du energi av omväxling och snabbt tempo i en vänlig miljö? Hos oss får du frihet under ansvar att överträffa kundernas förväntningar genom din kunskap, ditt driv och ditt intresse. Nu söker vi en serviceinriktad administratör till våra avdelningar Värmland ventilation och Karlstad Processrör
Om jobbet
Vi söker dig som administratör med förmågan att skapa ordning och reda, som trivs i en samordnande roll och som har kunskap om löner och installationsbranschen. Arbetet omfattar i stora drag ekonomi- och löneadministration med följande huvudsysslor:
• Bemöta kunder via telefon på ett serviceinriktat sätt
• Sköta fakturering och vissa inköp
• Registrera löner och nya kunder
• Löpande kund- och leverantörsreskontra
• Personaladministration (utbildningar etc.)
• Dagligen ansvara för verksamheten genom att rapportera avvikelse och följa upp ärenden i samråd med avdelningschef.
Som administratör hos oss har du en viktig nyckelroll. Du kommer vara ett stöd i ekonomifrågor till både avdelningschef, projektledare och serviceledare där du kommer arbeta med ekonomiuppföljning samt ansvara för bevakning av kundfakturor. I din roll har du stor variation i din vardag och du har mycket kontakt med våra medarbetare, kunder och administratörer på övriga Bravida kontor. I denna tjänst kommer du arbeta både i Karlstad och Kristinehamn.
Avdelning Värmland ventilation erbjuder alla typer av installations- och servicetjänster inom ventilation och vi är specialister på lösningar för stora logistikanläggningar vilket utförs runt om i Sverige. Avdelningen har också en egen projekterings- och konstruktionsverksamhet. På avdelningen finns idag 20 medarbetare bestående av montörer , servicetekniker och tjänstemän.
Avdelning Karlstads Processrör utför rörmontage med inriktning på rörsvetsning och har uppdrag runt om i Sverige. Vi utför installationer inom process och energisektor där våra största kunder finns inom papper- och cellulosaindustrin. Vår avdelning består av totalt 34 medarbetare, både svetsare, montörer och tjänstemän.
Vem är du?
Vi söker dig som har ekonomisk utbildning och tidigare erfarenhet av ekonomi-, personal- och löneadministration. Du kommer att arbeta i flera IT-system och hantera administrativa uppgifter, varför god kunskap inom Excel och officepaketen är ett krav. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av Installationsavtalet och ekonomisystemet Agresso.
För att trivas i rollen tror vi att du är van att självständigt planera och strukturera ditt arbete inom givna tidsramar och deadlines. Du har ett naturligt behov av ordning, är noggrann samt strävar efter att hela tiden effektivisera och förbättra dig och ditt arbete. B-körkort är ett krav.
Vad erbjuder vi dig?
Bravida är en stor arbetsgivare - faktiskt störst inom vår bransch i Norden. Det gör att vi kan erbjuda mycket till dig som medarbetare. I flera år i rad har vi blivit rankade till en av Sveriges bästa arbetsgivare! Som administratör hos oss får du vara del av ett växande företag med en spännande framtid där du har möjlighet att påverka. Din utveckling är viktig för oss och vi sätter tillsammans upp en plan för din fortsatta karriär på Bravida där vi bl.a. tillhandahåller utbildningar genom Bravidaskolan. När du växer – växer vi!
Intresserad?
Ansökningarna hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum som är den 20 juli. Du skickar in ditt CV och personliga brev genom att klicka på knappen Ansök nedan.
Vi undanber oss kontakt med rekryteringsföretag i denna rekryteringsprocess.