OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Din övergripande uppgift blir att bearbeta marknaden för att sälja samtliga våra tjänsteområden utifrån kundens specifika behov. Det innebär att mycket av din tid kommer att ägnas åt nyförsäljning och att utveckla nya affärer inom både privat och offentlig sektor. I rollen får du dagligen föra affärsmässiga diskussioner med såväl existerande som potentiella kunder. Du möter en organisation som befinner sig i ett intressant utvecklingsarbete, där du får stora möjligheter att påverka din roll och att bidra i en spännande process. Om du söker en spännande utmaning inom försäljning och har rätt erfarenhet, inställning och driv - då erbjuder vi goda framtidsutsikter för dig hos oss på Sodexo.[ Ditt uppdrag Du kommer bli ansvarig för att driva säljarbetet i din region, vilket bland annat innebär att du ska bearbeta och identifiera affärsmöjligheter hos både existerande och möjliga kunder. I ditt uppdrag ingår även att hantera förfrågningar som vi får in. En stor del i ditt ansvar blir att konkretisera förslag utifrån kundens specifika behov - antingen i form av singeltjänster eller i form av paketerade servicelösningar. Det blir därför naturligt att du genomför förhandlingar och skriver kontrakt med dem. Dessa kontrakt ska du sedan föra över till driftsenheterna så att de levererar i enlighet med det specifika kontrakt som gäller.[ I rollen kommer du att ha nära samarbeten med dels affärsstöd, dels driftsenheter och produktorganisationen. Naturligtvis blir det även nära samarbeten med respektive kund för att kunna hjälpa dem på bästa sätt. Organisatoriskt kommer du att rapportera till vår affärsutvecklingschef och din geografiska placering blir vid vårt huvudkontor i Västberga strax utanför Stockholm.[ Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Du har relevant högskoleutbildning i grunden eller annan eftergymnasial påbyggnadsutbildning. Du ska också ha dokumenterat god erfarenhet av kvalificerad tjänsteförsäljning och av att självständigt ha drivit kontrakts-/upphandlingsarbeten. Är du van vid offentliga upphandlingar och/eller har gedigen branscherfarenhet är det givetvis meriterande. Eftersom du får många dagliga kontakter är det viktigt att du kan kommunicera obehindrat i både tal och skrift. Du behöver även engelska på en god nivå för att lyckas i rollen.[ Som person är du affärsorienterad, relationsbyggande och har egen drivkraft. Det betyder att du har förmågan att sätta höga mål för att nå starka resultat som du är villig att arbeta hårt för att nå. Du kan se möjligheterna på marknaden och vidtar de åtgärder som krävs för att fånga dem. Dessutom är du en naturlig nätverkare som har lätt för att bygga långsiktiga relationer - både externt och internt. Du kan kommunicera enkelt och effektivt och du utvecklar partnerskap för att kunna skapa samarbeten och affärer.[ Ansökan och kontakt Är du intresserad av denna tjänst behöver vi din ansökan med CV senast 2010-08-20, via www.assessio.se/rekrytering.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jimmy Andersson, Restaurangchef
46 8-5788 5622
MariaNordström, Housekeeper
LindaJaensson,
08-5788 5938
IngelaLundström, Receptionschef
090-108749
MariaWestman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Ingela Lundström, Receptionschef
090-108749
Jimmy Andersson, Restaurangchef
46-8-5788 5622
Carina Runermark, Arbetsledare
08-57883069
Maria Westman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Tommy Öhman,