Driven assistent sökes till Reitan Convvenience Sweden AB

Arbetsbeskrivning

Reitan Convenience Sweden AB är sedan 2004 franchisegivare inom koncepten Pressbyrån och 7-Eleven och har idag verksamhet genom cirka 510 butiker runt om i landet. Reitan Convenience Sweden har även sedan 2008, ett samarbetsavtal med Shell/St1 vilket innebär att Reitan Convenience ansvarar för driften på över 100 bensinstationer under varumärket 7-Eleven. I Sverige omsätter bolaget ca 4,7 miljarder svenska kronor och har ca 4 500 sysselsatta. Reitan Convenience Sweden AB har utsetts till en av Sveriges bästa arbetsplatser 2014 av Great Place to Work.

Reitan Convenience Sweden är en del av Reitan Convenience AS som även omfattar Narvesen i Norge och Lettland, 7-Eleven i Norge och Danmark, R-kioski i Finland Estland och Litauen samt Lietuvos Spauda i Litauen. Reitan Convenience har en marknadsledande position i alla dessa länder. Antal butiker per 31 december 2014 var drygt 3000 med sammanlagt ca 15 500 sysselsatta. Under 2014 omsatte bolaget 14,8 miljarder NOK.

Reitan Convenience ledare är Magnus Reitan. För mer information om koncernen besök www.reitangruppen.no


Vi söker en person som kan stötta avdelningen Avtal och Bolag inom Bolagsgruppen på Reitan Convenience Sweden AB. Inom Avtal och Bolag arbetar fem personer.

Avtal och Bolag ansvarar för bolagsformalia och företagsinteckningar vid start av bolag, ansvarar för kontakter med bl.a. lagerbolagspartner, Skatteverket och Bolagsverket, framtagande av franchiseavtal, formalia vad gäller leverantörer och tillstånd samt har hand om andra relaterade frågor vid start/övertag av en butik. 

Dina arbetsuppgifter kommer främst att bestå av att stötta avdelningen med administrativt arbete i form av bolagsändringar (t ex styrelseändringar, adressändringar m m), kontakter med leverantörer och myndigheter, utskrift av avtal m m.

Vi söker dig som ärserviceminded, initiativrik, strukturerad, självständig, stresstålig och proaktiv. Du tycker om att ge god service och har lätt för att arbeta i team. Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är meriterande.

Tjänsten är en projektanställning på heltid fram till 31 december 2015 med start omgående. Vi frågor vänliga kontakta Nozha Amezeane på HR, 08-587 490 00.

Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sist ansökningsdatumet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Nozha Amezeane

Sammanfattning

Besöksadress

Strandbergsgatan 61 1tr.
None

Postadress

Box 301 85
Stockholm, 10425

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024