OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som är noggrann, strukturerad och gillar att skriva och arbeta med texter. Om du dessutom trivs i rollen som spindeln i nätet – då ska du se hit!
Just nu söker vi efter en driven person som vill arbeta som Bid Coordinator hos oss internt på StudentConsulting. Rollen kommer att erbjuda dig möjligheter att arbeta med företagets största affärer inom både privat och offentlig sektor i de allra flesta branscher.
Som Bid Coordinator ingår du i vårt centrala försäljningsteam där du ansvarar för att koordinera privata och offentliga upphandlingar. I rollen kommer du främst ansvara för det administrativa arbetet i dessa upphandlingar, bearbeta och skriva säljande anbudstexter, koordinera information internt i organisationen, upprätta kalkyler samt arbeta med inflöde av kommande upphandlingar.
Denna roll är en central funktion inom vår försäljningsorganisation. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är mån-fre 8-17. Du kommer vara placerad på vårt kontor i Vasastan.
Vi är en koncern som haft en framgångsrik tillväxt sedan starten 1997, vunnit flertalet priser och utnämningar längs vägen. Under de senaste två åren har StudentConsulting haft en tillväxt på en halv miljard kr och idag omsätter vi 1,6 miljarder. StudentConsulting i ett företag som genomsyras av entreprenörskap med ett högt tempo och stort fokus på resultat tillsammans med engagerade kollegor.
Din profil
Vi söker dig som har en mycket god förmåga att prioritera, strukturera och arbeta administrativt med hög kvalitet. Du ska tycka om att skriva och utforma texter och vi lägger stor vikt i att du är mycket noggrann och har känsla för detaljer. Utöver detta behöver du ha en förmåga att hantera flera projekt samtidigt, ha ett affärssinne och ett öga för layout. Då du frekvent kommer ha kontakt med våra interna kollegor behöver du vara en person som har lätt att ta kontakt och är tydlig i din kommunikation. Eftersom vår arbetsmiljö präglas av en stark säljkultur med fokus på resultat och ett högt tempo, är det viktigt att du är stresstålig och självgående. Du ska vara prestigelös och jobba tillsammans med teamet mot deadlines.
Som stöd i ditt arbete har du våra tydliga processer, rutiner och mallar. Du kommer framförallt arbeta i Word, Excel, PowerPoint, vårt egenutvecklade affärssystem samt externa upphandlingsverktyg. Du trivs bäst i en dynamisk organisation med snabba beslut, där den ena dagen inte är den andra lik.
Krav:
• Eftergymnasial utbildning (högskola/universitet eller yrkeshögskola) inom upphandling/inköp, management, ekonomi, juridik, försäljning eller liknande
• Mycket god datorvana och erfarenhet av Office-paketet
• Pratar och skriver flytande på svenska och engelska
Meriter:
• Erfarenhet av en liknande roll (jobbat med upphandling och/eller administrativa arbetsuppgifter tidigare)
• Erfarenhet inom upphandling och LOU
• Prata och skriva på norska eller danska
Vi erbjuder dig möjligheten att bli en del av vårt härliga team som driver försäljningen i koncernen och vara med på StudentConsultings fortsatta framgångssaga!
Är det dig vi letar efter? Vi håller intervjuer löpande så ansök redan idag! Dock senast 28 maj.
Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Kontaktpersoner på detta företaget
Isabelle Karlsson
+46101224623
Emilia Johansson
+46101224597
Fredrik Åberg
+46101224864
Eleonor Åkerlund
+46101224638
Kristoffer Göthberg
+46101224670
Elin Wiberg Lif
+46101224569
Ida Holmer
+46101224433
Joel Rydström
+46101224243
Joanna Melander
+46101224629
Pontus Geijer
+46101224584