OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en Brand Manager som vill vara med på Henkels spännande tillväxtresa genom att driva utvecklingen för ett av våra varumärken på den nordiska marknaden. Är du en prestigelös person som brinner för att bygga och förädla varumärken och som inte räds ägarskap och högt tempo? Vill du jobba nordiskt och i ett team med ambitiösa kollegor i ett internationellt bolag och få möjligheten att ta varumärket du ansvarar för till nya höjder? Ansök då idag!
Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående och som löper under hela 2021. Kontoret är beläget vid Alviks Strand, ett stenkast från Stockholms innerstad. Vid goda resultat finns en stor möjlighet att tjänsten övergår till en permanent anställning!
Om tjänsten
I din roll kommer du bland annat:
- Ansvara för att implementera årets och utveckla framtidens varumärkesstrategi för den nordiska regionen.
- Utveckla och implementera varumärkets kommunikationsstrategi, skapa kampanjbriefer för marknadsföringskampanjer med kravställande mot byrå, exekvera kampanjer och följa upp.
- Identifiera och offerera konsumentundersökningar för att underbygga strategiutvecklingen och stärka möjligheten för varumärkets tillväxt.
- Hantera varumärkets budget för marknadsföring och konsumentundersökningar.
- Analysera, ombesörja och stärka din produktportfölj genom att projektleda och lansera nya produkter.
- Ansvara för sortimentets prissättning och bevaka prissättningen på marknaden.
- Skapa presentationer av varumärkesaktiviteter och produktlanseringar och presentera dessa såväl internt som hos kund.
- Övervaka marknaden, kategorin och tillhörande trender och initiera relevanta initiativ i linje med omvärldsbevakningen.
- Löpande ansvara för operativa frågor kring din produktportfölj.
Vem är du?
För att lyckas i rollen ser vi att du:
- Har en Master- eller Magisterexamen i Marknadsföring, Affärsekonomi eller liknande.
- Har 3-5 års erfarenhet av att ansvara för ett eller flera varumärken. Erfarenhet inom FMCG är meriterande.
- Har erfarenhet av att ta fram årliga varumärkesrevisioner och utifrån detta utveckla strategier och planer för framtiden.
- Med framgång förvaltat en marknadsbudget och planerat, implementerat och följt upp marknadsaktiviteter. Erfarenhet av att leda internationella marknadsprojekt är meriterande.
- Varit operativ projektledare för produktlanseringar och är van vid att kunna driva flera paralleller samtidigt.
- Har mycket god vana av att arbeta med MS Office, särskilt PowerPoint och Excel.
- Har genomfört digitala kampanjer och har god vana av att utvärdera digitala KPIer.
- Har en god kommunikationsförmåga, pratar och skriver flytande svenska och behärskar engelska mer än väl i tal och skrift. Finska, norska och danska är meriterande.
Som person är du strukturerad, självgående, positiv och relationsskapande. Du räds inte att jobba både i tät dialog med dina kollegor likväl som individuellt. Du är en driven lagspelare som engagerar och inspirerar andra, som gärna tar ett övergripande ansvar och som får med dig teamet på dina idéer.
Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Arkestål
Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist
Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson
Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson