Driven Business Controller/redovisningsekonom till en bred ekonomiroll

Arbetsbeskrivning

Med kompetenta och engagerade medarbetare erbjuder Utvecklingspedagogik Sverige AB skola och omsorg som bidrar till utveckling, delaktighet och livskvalitet för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning. Företaget driver förskola, grund- och grundsärskola med fritidshem, gymnasiesärskola och gymnasium. Våra omsorgsverksamheter omfattar korttidstillsyn, ungdomsboende och daglig verksamhet. Vi är ett familjeägt företag och samtliga verksamheter präglas av hög kvalitet och individuellt utformade insatser. Vi har ca 500 medarbetare och finns i Stockholms län men i takt med att vi växer så kan det geografiska området utökas.Är du en driven Business Controller med god affärsförståelse och intresse för utveckling och ekonomiska samband samt vill arbeta i en organisation som präglas av kvalitet, omtanke, respekt och kunskap? Söker du en bred, men även verksamhetsnära, ekonomiroll där du arbetar både i team och självständigt? Tycker du att det är viktigt att hitta ekonomiska förutsättningar för att bedriva skola och omsorg med kvalitet långsiktigt? Då kan detta vara något för dig!

Om tjänsten
I den här rollen förväntas du kunna vara ett ekonomiskt bollplank till våra resultatansvariga chefer samt ibland kunna förklara ekonomi för icke-ekonomer i syfte att dina kollegor ska kunna bli ekonomiskt självgående.

Du rapporterar direkt till ekonomichefen. Arbetet ska alltid ske utifrån företagets värderingar; framåt, tillsammans med hjärta och klokhet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en akademisk examen eller annan motsvarande eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt har minst 2–3 års aktuell erfarenhet av business control inom en större avdelning eller organisation. Du har förmågan att göra affärsmässiga analyser och slutsatser och kan ta fram förbättringsförslag utifrån dessa. Du strävar hela tiden efter att hitta nya effektiva lösningar och ser företagets framgång som din egen. Du är strukturerad och noggrann i ditt arbete, trivs med att arbeta i team och du ser på förändring som något positivt. Du är proaktiv och gillar att jobba i en arbetsmiljö med varierad komplexitet. Då rollen innebär att du stöttar andra i frågor kring ekonomi så krävs det att du är en prestigelös lagspelare med en mycket god samarbetsförmåga och att du kan bygga relationer genom en god kommunikativ och pedagogisk förmåga samt kan hantera känslig information med integritet. Du är noggrann, strukturerad och mån om att ditt arbete utförs med hög kvalitet och inom givna deadlines.

Det är naturligt för dig att jobba målinriktat samtidigt som du månar om kollegor och stöttar teamet vid behov. Din förmåga att se helheten i kombination med din känsla för affären blir en tillgång för organisationen. Du har en hög ambition och en stark vilja att växa i rollen samtidigt som du har ett genuint intresse för branschen och värdesätter relationen till kollegor.

Övrigt
Du bör ha har mycket goda kunskaper i Officepaketet och specifikt i Excel och PowerPoint samt erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem och beslutsstödsystem (gärna Hogia Ekonomi, Hogia Approval och INSIKT). Du behöver kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Vi sätter stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten och arbetsprov kommer att ske för slutkandidater. Eget driv, ansvarstagande och integritet är viktiga egenskaper för rollen då du kommer hantera information i förtroende.

Vi erbjuder dig

Vi tillämpar kollektivavtal.

Vi erbjuder dig friskvårdsbidrag och andra förmåner via vår förmånsportal.

Varaktighet

Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning

Tillträde

Snarast, efter överenskommelse

Arbetstid

Deltid/Heltid Tjänsten är tänkt att vara på deltid på 80% men om önskemål finns så kan det finnas möjlighet till att göra en överenskommelse om en högre tjänstgöringsgrad

Lön

Individuell månadslön

Sista ansökningsdatum

2023-03-03. Intervjuer kommer ske löpande och rekryteringen kan komma att avslutas före ansökningstidens slut. Välkommen med din ansökan!

Före anställning kommer utdrag ur belastningsregistret att begäras in.


Vi väljer att hantera denna rekrytering internt och avböjer alla eventuella erbjudanden om hjälp med rekrytering från externa företag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Per Torstensson, bitr. rektor
+468 517 07 240
Annika Pernikliski, Chef Omsorg
08-517 07 177
Annika Pernikliski, Chef Omsorg
08-517 07 177
Anna Kirch, Verksamhetschef
073-270 67 75
Johan Thorsell, Biträdande rektor
0851707149

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Utvecklingspedagogik Sverige
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 februari 2023
  • Ansök senast: 8 mars 2023

Besöksadress

Hjortstigen 3
None

Postadress

Box 418
Sollentuna, 19124

Liknande jobb


Senior Business Controller

Senior Business Controller

15 november 2024

15 november 2024

BI-utvecklare

BI-utvecklare

15 november 2024

14 november 2024