OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 75 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg ligger Campus Jollyroom, här finns ett stort nybyggt kontor, flera moderna lager, showroom för våra kunder samt gym och restaurang för våra medarbetare. Vi har även ett kontor i Umeå samt en fysisk butik i Stockholm Kungens Kurva. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 500 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.
Butik- och etableringschef på Jollyroom
Vårt övergripande syfte är att underlätta livet för barnfamiljen och ett steg i linje med denna vision är att erbjuda våra kunder ett fysiskt möte med oss och våra produkter. Därför har vi under de senaste åren startat ett showroom/outlet i Göteborg samt en butik i Stockholm. Nu står vi i begrepp att etablera fler showrooms och butiker runt om i Norden, vi söker dig som vill vara med på den resan i rollen som Butik- och etableringschef. Du rapporterar till Business Area Manager och har till din hjälp två butikschefer, en i Göteborg och en för Stockholmsbutiken.
Övergripande ansvarsområden
• Resultatansvar för både Göteborg och Stockholm
• Nyetablering av butiker runt om i Norden
• Budget- och resultatansvar
• Personalansvar
• Marknadsföring- och kampanjplanering, i samspel med vår marknadsavdelning
• IT kopplat till butiksverksamheten
Kravprofil för tjänsten
• Erfarenhet av personalansvar
• Erfarenhet av projektledning från A-Ö
• Bakgrund inom detaljhandeln
I denna roll behövs en person som har ett driv och en prestigelöshet utöver det vanliga. Ena dagen kan du sitta i förhandlingar om en ny lokal i en nordisk huvudstad till att andra dagen bygga ihop en monter i en av butikerna. Vi ska bli störst i Europa inom barn- och babysegmentet och du är en person som sporras av det. Tjänsten innebär frekventa resor mellan butikerna samt runt om i Norden för att hitta nya lokationer och starta upp nya butiker, därmed minst 150 resdagar per år.
Vi erbjuder:
• Entreprenörsdriven verksamhet
• Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter
• Mycket stor möjlighet till karriär och personlig utveckling
• Ungdomlig och pulserande miljö
• Friskvårdsbidrag och stort personalgym på arbetsplatsen i Göteborg
• Kollektivavtal för alla anställda
• Helt nybyggda moderna fina lokaler
Upplägg och ansökan:
• Start: Enligt överenskommelse
• Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
• Adress: Sörredsvägen 111, Torslanda. Vi har nyligen flyttat hela verksamheten till nybyggda Campus Jollyroom i Sörred; Nordens största e-handelscentrum. På Campus Jollyroom finns ett stort modernt kontor, flera logistikanläggningar, showroom för våra kunder samt restaurang och gym för alla medarbetare.
• Kontakt & frågor: HR Chef Nicole Bellman via nicole.bellman@jollyroom.se
Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Nedan finner du ett axplock av våra PR-meddelanden:
Starkt första halvår 2021 för oss! ->
https://www.di.se/digital/starkt-halvar-for-jollyroom-spar-bebisboom/
Vi anställde 200 personer inför julhandeln 2020 ->
https://www.ehandel.se/jollyroom-fick-5000-ansokningar-raknar-med-en-halv-miljon-order
Vi vann årets logistiketablering 2020 ->
https://intelligentlogistik.com/nyhetsflode/fastigheter/jollyroom-gor-arets-logistiketablering-2020/
Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.
Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan.
Vi undanber oss samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.