OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Skärholmens stadsdelsförvaltning är en av Stockholms stads 13 stadsdelsförvaltningar och omfattar stadsdelarna Bredäng, Sätra, Skärholmen och Vårberg. Här arbetar mer än 1000 medarbetare för våra 37.000 invånare. Vi erbjuder en kommunal verksamhet som vi är stolta över och vi har en fantastisk mångfald. Välkommen med ditt unika bidrag!
Arbetsbeskrivning/arbetsuppgifter
Case Management (CM) är en insats med en koordinerande/samordnande funktion som syftar till att individer med en kombination av beroendeproblematik och psykisk ohälsa ska kunna leva ett så självständigt liv som möjligt.
Insatsen CM tar emot uppdrag från Socialtjänstens Vuxenenhet. Arbetet innebär att motivera klienten att ta emot stöd, kartlägga den enskildes livssituation, identifiera viktiga resurser, utforska klientens nätverk och behov för att komma vidare i behandling/stöd och samordna klientens olika insatser. Förutom ett samordnande ansvar ska man också ha en viss behandlande roll.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
- Socionomexamen eller motsvarande.
- Kunskap kring beroende, psykiatri, neuropsykiatriska diagnoser och kognitiva funktionshinder.
- God förmåga att formulera dig väl i tal och skrift på svenska.
Meriterande:
- Utbildning i Case Management och motiverande samtal.
- Erfarenhet av behandlande arbete.
- Mångårig erfarenhet av socialt arbete.
- Erfarenhet av myndighetsutövning samt att vara utförare.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och vid följande egenskaper: Du är trygg, flexibel, stabil och har självinsikt. Du är uthållig och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är uppmärksam och tillmötesgående samt har mycket god samarbetsförmåga. Du är kreativ och värdesätter olikheter och förstår hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar individer. Du kommer att tillhöra en arbetsgrupp men i tjänsten ingår ensamarbete, inte sällan i hemmet hos brukarna. Arbetet är aktivt, uppsökande och motiverande. Även arbete kvällstid kan förekomma.
Tjänsten är ett vikariat på ett (1) år med möjlighet till förlängning.
Arbetsplatsbeskrivning
På Resursenheten ser vi alltid individens resurser. Vi gör skillnad och bidrar till positiv förändring för individ, familj och samhälle, både på kort och lång sikt.
Resursenheten vuxen inom Resursenheten är organiserat inom socialtjänstens utförarverksamheter inom förvaltningens avdelning för socialtjänst. På Resursenheten vuxen arbetar idag tre behandlingscoacher, två samtalsbehandlare samt en CM för missbruk/samtalsbehandlare. Arbetsplatsen är belägen centralt i Bredäng, med närhet till kommunikationer. Utöver Resursenheten vuxen finns även ett flertal andra verksamheter som tillhör enheten bland annat öppenvården för barn och familj samt familjevård och kontaktverksamhet. Sammanlagt arbetar 35 personer på enheten och arbetet leds av två biträdande enhetschefer och en enhetschef
Vi erbjuder dig ett spännande, varierande och roligt arbete i samarbete tillsammans med erfarna och kompetenta kollegor.
Välkommen med din ansökan!
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.