OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som CFO i ett stabilt och världsledande företag med högt i tak? Brinner du för såväl siffror som människor och tilltalas av både strategiskt och operativt arbete? Då är du rätt person för den här tjänsten!
Pressmaster AB är lokaliserat i Älvdalen i Dalarna och med ytterligare operativa enheter i Mora samt i Memphis USA. Pressmaster har sedan 70-talet byggt upp en unik kompetens och har en marknadsledande ställning inom utveckling och tillverkning av ergonomiska handverktyg för kontaktpressning och kabelbearbetning. Kunderna återfinns inom världsledande kontaktdonstillverkare och distributörer. Av den totala produktionen går 90 % på export. Bolaget har ca 110 medarbetare och egna säljkontor på de största marknaderna USA, Tyskland, Storbritannien, Italien och Japan. Pressmaster AB ägs av tyska industrikoncernen Phoenix Contact.
Om tjänsten:
Som CFO hos Pressmaster kommer dina största ansvarsområden vara att leda och ansvara för företagets finansiella och ekonomiska styrning samt den ekonomiska redovisningen och rapporteringen.
Du ansvarar för framtagande av ekonomiska analyser och nyckeltal samt lönehantering och administration. Du analyserar, föreslår och driver förbättringsarbete avseende företagets lönsamhet och produktionsekonomi där våra tillväxtmål är högt uppsatta.
Du rapporterar till VD och ingår i en ledningsgrupp om fyra personer där ni tillsammans jobbar för att forma företagets strategi och operativa arbete och i din roll som ledare ansvarar du för två personer på ekonomiavdelningen som i huvudsak arbetar med löner, bokföring och fakturahantering.
Om dig:
På Pressmaster är vi prestigelösa och värnar om kunder och varandra. Vi vet att vi är världsledande, men behöver inte prata om det. Vi har stora entreprenörsmöjligheter och friheten att vara med att forma framtiden är stor. För att du skall trivas hos oss tror vi att du uppskattar dessa egenskaper.
För att lyckas i rollen krävs att du har en god analytisk förmåga och ett väl utvecklat logiskt tänkande. Du har lätt för att kommunicera, är serviceinriktad och har förmågan att hantera periodvis hög arbetsbelastning och stressiga situationer.
Du motiveras av att effektivisera och alltid leverera med hög kvalitet.
Du är utbildad ekonom och vi ser gärna att du har erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete från tillverkningsindustrin samt några års erfarenhet i ledande befattning. Har du tidigare erfarenhet från inköp eller HR är det meriterande.
Vi förutsätter att du hanterar engelska språket både muntligt och skriftligt.
I den här rekryteringen samarbetar vi med rekryteringskonsult Helena Lundqvist på True Consulting & Recruitment. www.truehr.se Sök tjänsten via: www.truehr.se/lediga-tjanster senast 25 april.
För ytterligare frågor kontakta Helena Lundqvist, 070-744 00 18 alt. helena@truehr.se