OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter
Vi söker en controller som ska arbeta på SAS i Frösundavik.
Uppdraget beräknas starta omgående och pågå tom november med möjlighet till förlängning.
Du kommer arbeta med On Ground Product and Services och Ancillary Services.
On Ground Product and Services har ansvar för SAS koncept avseende produkter och service på marken, före, under och efter resan.
Våra kunder ska uppleva våra produkter som enkla, tidsbesparande och pålitliga.
Det säkrar vi genom att utveckla nya enkla self service produkter där det mesta ska vara automatiserat och ge utrymme för att möta kunder på ett helt nytt sätt.
Vi följer också upp på produktleverans och kvalitet.
Ancillary services har ansvar för att skräddarsy kundens resa med relevanta, lönsamma tilläggstjänster. Vi ansvarar för utveckling av dessa produkter och tjänster samt optimering och försäljning.
Du rapporterar till Head of On Ground Product and Services.
Som Controller kommer du att vara ansvarig för att driva vår loungeaffär på bästa sätt, så att vi kontinuerligt maximerar intäkter och sänker våra kostnader.
Du kommer också ta ansvar för uppföljning av de tilläggstjänster vi erbjuder våra kunder till försäljning
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter omfattar, för Onground och Ancillary Services:
- Ansvar för boksluts-, budget-, prognosarbete.
- Analyser, uppföljning och rapportering av ekonomiskt utfall samt att stödja specialister i ekonomiuppföljning
- Stödja management och team med information och beslutsunderlag som bidrar till att säkerställa effektiv ekonomistyrning med kontroll över intäkter och konstnader.
- Initiera, etablera, följa upp samt avsluta loungeavtal.
- Fakturahantering, kontering, debitering och kontroll samt ansvar för kvalitetsuppföljning, scorecard för uppföljning, avvikelserapportering, analyser, statistik
- Deltaga i arbetet med att fastställa KPI:er
- Aktivt arbeta med besparingsprogram och uppföljning av projekt
- Aktivt arbeta med avtal, avtalsuppföljning
- Du ansvarar även för att driva egna projekt, ta fram uppföljningsmodeller och att utveckla scorecards.
Formell kompetens
Civilekonom eller motsvarande högskoleutbildning
Erfarenhet från arbete med ekonomiska styrsystem
Grundläggande IT kompetens för kommunikation och analys
Förhandlingserfarenhet och förmåga att formulera avtalstext
Erfarenhet och kunskap kring balanced scorecard
Gedigen kunskap i excel, statistik och bygga uppföljningsmodeller
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är engagerad, positiv och kundorienterad och brinner för att arbeta med att leverera en bra produkt till våra kunder
Affärsorienterat förhållningssätt
Positiv med god samarbetsförmåga
Strukturerad med utpräglad analytisk förmåga
Noggrann
Kommunikativ i tal och skrift.
Metodisk och sträva efter enkelhet i det du gör
Intresse för olika systemfrågor
Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Visstid/heltid/Frösundavik
Tillträdesdag
Omgående och enligt överenskommelse.
Lernia är vägen framåt
Lernia Bemanning ser till din kompetens och därmed har ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell bakgrund ingen betydelse i våra rekryteringsprocesser. Våra värderingar är Pålitlighet - Affärsmässighet - Vi är lika och unika, vilka genomsyrar vårt dagliga arbete. Personalen är vår viktigaste resurs och därför är det angeläget för oss att satsa på dig. Din anställning hos Lernia Bemanning omfattas av gällande kollektivavtal.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Würtz
Andreas Rudberg
Leyla Jamei
Madeleine Bergholtz
Sara Würtz
0722541033
Ali Rezaei
Sofie Östedt
072-2541801
Sofie Östedt
Maher Hammadi Hasson
Carolina Simonsson
0722-54 10 04