OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Erfarna ekonomer se hit! Vi har en spännande roll som Controller i Göteborg där du blir en viktig del i det vardagliga arbetet men också för utveckling av arbetsprocesser. Sök tjänsten idag!
Om uppdraget
Om du letar efter en ny utmaning inom ekonomi kan vi ha den perfekta rollen för dig. Vår kund söker nu en ekonom för ett interimsuppdrag i Göteborg. Starten för uppdraget är redan 2 januari och kommer sedan preliminärt pågå till och med 31 maj.
För tjänsten behöver du kunna ange minst två referenser från tidigare anställningar/uppdrag av någon i arbetsledande ställning.
Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en ekonom till en controllertjänst i Göteborg som kommer arbeta med flertalet vanligt förkommande arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning.
Detta innefattar bland annat:
- Leverantörsfakturahantering
- Kundfakturahantering
- Ärendehantering i Service Now
- Utvecklingsarbete inom ekonomiprocesser inköp och fakturering
- Utbildning av chefer och specialister
För denna tjänst söker vi dig som är erfaren och som tidigare arbetat med brett ekonomiavdelning. Att ha god kommunikativ och pedagogisk förmåga är också viktigt då du kan komma att utbilda intern personal.
Dina kvalifikationer
- Relevant högskoleutbildning om minst tre år
- Minst tre års arbetslivserfarenhet som ekonom/controller
- Erfarenhet av att arbeta i olika ekonomirelaterade affärs-, planerings och uppföljningssystem
- Erfarenhet av arbete i medelstor eller stor organisation (>50 anställda)
- Erfarenhet av arbete på en offentlig förvaltning
- Goda kunskaper i Proceedo och leverantörsfakturahantering
- Mycket goda kunskaper i stora abonnemangsfölden i Proceedo
- Mycket goda kunskaper i Agresso och kundfakturahantering
- Mycket goda kunskaper av hantering av ärenden i Service Now
- Goda kunskaper i Antura och hantering av projektkoder
- Tidigare självständigt drivit utvecklingsarbete i ekonomiprocesser
- Vana av att självständigt hålla utbildningar inom området
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2023-12-20
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Alicia Belila, alicia.belila@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 881 30 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson