OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du ekonomiassistent med goda kunskaper inom kundreskontra, då har vi något för dig! Vår kund söker sin nästa stjärna som ska börja i deras team i Stockholm. Sök redan idag, vi jobbar med löpande urval.
OM TJÄNSTEN
I rollen som ekonomiassistent kommer du att bli en del av ett ekonomiteam på 12 personer som just nu arbetar med att bygga upp bolagets nya redovisningsfunktion. Du kommer att arbeta nära kollegorna inom kundreskontra, där ni tillsammans hanterar hela processen från ax till limpa. Ert fokus ligger på att bygga upp en effektiv funktion och förenkla hanteringen av kundfakturor för organisationen. Du rapporterar till Head of Accounting and Financial Control och har nära samarbete med teamleaden under uppdragets gång.
Kontoret ligger i Stadshagen och de tillämpar hybridarbete. Tjänsten är initialt på 6 månader med goda möjligheter till överrekrytering om alla parter är nöjda.
Du erbjuds
- En chans att vara med och bygga upp en effektiv och digitaliserad redovisningsfunktion.
- Möjlighet att arbeta i ett ekonomiteam som sätter människan först.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Fakturering & betalningshantering
* Avstämningar & kundkontakt
* Rapportering och bokslut
* Administration kopplat till ditt ansvarsområde
VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet från rollen som ekonomiassistent inom kundreskontra, gärna 3 + år
- Har mycket goda kunskaper i redovisningsflödet där du deltagit i bokslut
- Har eftergymnasial examen inom ekonomi eller motsvarande från universitet eller YH
- Är flytande i engelska och svenska, både i skrift och tal, eftersom dessa språk används i ditt dagliga arbete
Det är meriterande om du har
- Arbetat i Microsoft Navision Business Central
- Erfarenhet från arbete i retail-organisation
Som person ser vi att du är analytisk, har ett stort eget driv och du är inte rädd för att lyfta fram egna tankar och idéer. Att ligga steget före i kombination med att vara en lagspelare tror vi är nyckeln till framgång i denna roll. Vi är också övertygade om att flexibilitet, att vara anpassningsbar och ansvarstagande är nyckelegenskaper för att trivas i den förändringsresa kunden befinner sig i.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Mer information om bolaget kommer längre fram i processen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231