OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du några års erfarenhet som ekonomiassistent inom leverantörsreskontra och söker en ny utmaning? Är du noggrann, strukturerad och trivs med att arbeta både självständigt och i team? Då har vi möjlighet för dig!
Vi söker just nu för kunds räkning en ekonomiassistent till deras ekonomiavdelning. Företaget är placerat i centrala Malmö med goda buss- och tågförbindelser. Uppdraget är på heltid och du kommer att bli anställd direkt av företaget.
Företagspresentation
TEMP-TEAM är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och har i över 35 år framgångsrikt rekryterat medarbetare till såväl börsnoterade företag som mindre verksamheter. Vi är en del av en internationell koncern och tillsätter tjänster både inom kollektiv- och tjänstemannasektorn. Läs gärna mer om oss på www.temp-team.se
Tjänstebeskrivning
Rollen som ekonomiassistent kommer att innefatta varierade arbetsuppgifter, med huvudfokus på leverenatörsreskontra och löpande bokföring. Du kommer att arbeta på en ekonomiavdelning där man ingår i ett engagerat team.
Arbetsuppgifter kommer att innefatta följande:
Leverantörsreskontra
Löpande bokföring
Sammanställa Swishredovisning
Vara behjälplig med Nokasredovisningar
Hjälpa verksamhetens-budgetansvariga att göra resultatuppföljningar och analysera avvikelser
Vara behjälplig i ekonomienhetens löpande arbete
Vidare innebär arbetet att du medverkar vid månatliga avstämningar och är ett stöd vid boksluts- och budgetarbete.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har minimum några års erfarenhet av rollen som ekonomiassistent. Meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Dina IT kunskaper är goda och du har erfarenhet av olika affärsyststem. Vidare har du goda kunskaper i Officepaketet framförallt i Excel. Du behärskar det svenska språket i både tal och skrift.
Egenskaper
Eftersom tjänsten innebär en assisterande och stödjande roll bör du vara flexibel, lyhörd och prestigelös. Vidare har du en god förmåga av att kombinera din noggrannhet med effektivitet i dina utföranden. Att du är positiv som person och har en god samarbetsförmåga ser vi som en självklarhet. Då rollen innebär många kontaktytor med både kunder och kollegor söker vi dig som är kommunikativ och utåtriktad.
Ansökan
Du söker tjänsten via länken nedan. Då vi har ett löpande urval till tjänsten är det viktigt att du skickar din ansökan så fort som möjligt för att öka dina chanser att komma med i urvalsprocessen.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Jenny Pettersson på telefonnummer 040-611 07 70
Kontaktpersoner på detta företaget
Christian Lindström
Daniel Hilvardén
Johanna Herrlander
Daniel Hilvardén
040-611 07 70
Daniel Hilvardén
040-611 07 68
Gunde Algebäck
Sanny Malmberg
040-611 07 61
Eva Engelbertsen
031-632078
Johanna Herrlander
0406110765
Eva Engelbertsen