Driven ekonomiassistent med erfarenhet

Arbetsbeskrivning

Mejeriföretaget Yoplait grundades i Frankrike 1965 och har idag 2 500 anställda runt om i Europa.Yoplait är ett världsomfattande globalt företag med en försäljning på ca 2,5 miljarder Euro och dess produkter finns idag i totalt 48 länder världen över.Yoplait har funnits i Sverige sedan 1990 och är kända för sina krämiga mejeriprodukter med ett franskt ursprung.Den första produkten som lanserades på svenska marknaden var en fruktyoghurt.Yoplait Sverige har idag produkter inom flera olika mejerisegment såsom fruktyoghurt, barnprodukter under varumärket Safari och matlagningsprodukter som Creme Fraiche.Våra produkter passar såväl till yoghurtfrukosten som till mellanmålet.Många är även Bifidusyoghurt vilket gör dem extra nyttiga att njuta. I Stockholm sitter man i fräscha lokaler centralt i Stockholm Arbetsuppgifter: Du kommer tillsammans med ekonomiansvarige utgöra Sveriges ekonomiavdelning.Din roll är som ekonomiassistent där du kommer att arbeta med vanligt förekommande ekonomiuppgifter.Dina ansvarsområden kommer bla att innefatta kundreskontra, logistik, betalningar samt moms och uppbördsdeklarationer.Du kommer även att tillsammans med ekonomichefen arbeta med månads och årsbokslut. Omfattning: Tjänsten är på 75 % omfattning med möjlighet till flexibilitet.Start är lite beroende på din flexibilitet, men gärna under december månad. Din profil: Vi söker dig med tidigare erfarenhet av arbete som ekonomiassistent.Du har arbetat med kundreskontra betalningar samt med moms och uppbördsdeklarationer.Det är mycket meriterande men inte ett krav om du även arbetat någon form av logistikfrågor (lageravstämning etc). Som person besitter du ett mycket högt personligt driv.Du är en service-människa ut i fingerspetsarna och arbetar gärna i ett högt tempo.Som person är du van att ta ansvar och tvekar inte att hugga i där det behövs. Vi erbjuder: Det här är en möjlighet för rätt person att få arbeta i en utvecklande och intressant miljö.Du kommer att arbeta i ett internationellt företag som satsar på att utveckla sin verksamhet.Är du rätt person kommer du att erbjudas mycket goda utvecklingsmöjligheter. Ansökan:Låter det intressant?Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nu.Intervjuer kommer att hållas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Välkommen med din ansökan! Ansökan sker endast via nedanstående länk!

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Åsa Olofsson
08-546 511 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kelly Services AB
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 15 oktober 2010
  • Ansök senast: 14 november 2010

Besöksadress

Regeringsgatan 77
Stockholm

Postadress

Regeringsgatan 77
Stockholm, 11139

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024