OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vår kund, belägen i Högsbo, söker vi dig som är tillgänglig omgående och som har erfarenhet av arbete med kundreskontra. Du startar till en början som konsult men efter 6 månader är ambitionen en anställning hos kundföretaget.
Arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent kommer du att tillhöra ett team på 13 personer och du tillsammans med ytterligare en kollega kommer att ha huvudansvaret för kundreskontran i de nordiska länderna. Ett arbete som innebär underhåll av masterdata, hantering av inbetalningar och påminnelser samt till viss del kreditbedömningar.
Vem söker vi?
Vi söker dig som är positiv, nyfiken och lättsam som person. Du trivs med att arbeta i team samtidigt som du har förmågan att självständigt driva ditt arbete framåt! Då du har mycket kontakter i din roll är det en förutsättning att du är kommunikativt lagd och det krävs att du har goda kunskaper i såväl svenska som engelska.
Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och att du arbetat minst ett par år som ekonomiassistent. Du har goda kunskaper i Excel och har du erfarenhet av SAP R3 är det meriterande, men inget krav. Det är viktigare att du har lätt för att ta till dig ny information och sätta dig in i nya system.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Amanda Karlsson på 076-647 16 53. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88