Driven ekonomiassistent med sinne för struktur och god service

Driven ekonomiassistent med sinne för struktur och god service

Arbetsbeskrivning

Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Ekonomiavdelningen ingår i kommunstyrelseförvaltningen och är en stödfunktion som lyder under kommunstyrelsen. Avdelningen utgörs av ekonomienheten samt inköp- och upphandlingsenheten. Avdelningen ansvarar för budget, prognos och bokslut, ett effektivt och ändamålsenligt resursutnyttjande samt att kommunen följer lagar, regler och riktlinjer inom ekonomiområdet. Ekonomienheten arbetar dels med kommunövergripande ekonomi, dels som kvalificerat stöd inom budget, uppföljning och redovisning till samtliga förvaltningar. Enheten utgörs av 9 ekonomer samt 4 ekonomiadministratörer och är placerad på kommunhuset i centrala Partille.

ARBETSUPPGIFTER
Ekonomienheten i Partille kommun söker nu en driven och strukturerad ekonomiassistent. På sikt kommer din huvudsakliga arbetsuppgift vara att hantera kommunens övergripande leverantörsfakturaflöde samt hantera fakturor för Kommunstyrelseförvaltningen. Till detta förväntas du också vara en resurs inom våra övriga ekonomiadministrativa processer så som dagbokföring, inköp och kundreskontra, även om dessa inte är ditt huvudsakliga ansvarsområde.

Initialt kommer du vara en del av hela teamet för att lära dig samtliga ekonomiadministrativa områden och vara en nyckelfunktion i den fortsatta utvecklingen av kommunens övergripande ekonomiadministration.

KVALIFIKATIONER
Vi vill att du som söker har en utbildning inom ekonomi, redovisning alternativt kunskap/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi vill också att du har god dator- och systemvana och ett naturligt digitalt arbetssätt.

Det är meriterande om du arbetat i en liknande roll tidigare och förstår innebörden av leverantörsreskontra, dagbokföring, kundreskontra. Likaså är det meriterande om du har erfarenhet av systemen Proceedo, VISMA och EDP Future.

Som person är du strukturerad och tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter och driver processerna vidare. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt och sätter upp och håller tidsramar. I ditt dagliga arbete kommer du att ha många kontakter både internt och externt. Vi vill därför att du är social och hanterar både glada chefer, arga kunder och trevliga kollegor med gott mod. Vi tror att du har ett professionellt bemötande, en hög servicekänsla och att du kommunicerar obehindrat, i både tal och skrift, på svenska.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vid erbjuden anställning genomförs ID kontroll.

Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024