DRIVEN EKONOMIASSISTENT PÅ DELTID TILL LOOKLET AB

DRIVEN EKONOMIASSISTENT PÅ DELTID TILL LOOKLET AB

Arbetsbeskrivning

Är du en ekonomiassistent som söker en ny utmaning på deltid? Har du grundkunskaper inom bokföring och momshantering? Du har vi rollen för dig!

Om företaget
Looklet AB är ett internationellt B2B techbolag. Deras unika kombination av hård-och mjukvaruteknologier revolutionerar traditionell fotoproduktion för E-handel globalt.
De erbjuder en arbetsmiljö med högt tempo och omväxlande arbetsuppgifter. Huvudkontoret är beläget i Stockholm city, men här erbjuds flexibilitet och möjlighet att blanda kontors- och hemarbete. De är cirka 35 anställda med olika bakgrund och färdigheter som arbetar tillsammans i en kunskapsdelande atmosfär.

Just nu söker vi en ekonomiassistent på ca 50% till detta familjära bolag för att fylla en viktig funktion på deras ekonomiavdelning under en föräldraledighet på ca 6 månader. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är en positiv och noggrann person. Du är ansvarstagande och har en god problemlösningsförmåga. På ekonomiavdelningen sitter ett litet team som har ett nära samarbete och en härlig stämning!


Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent är du involverad i flertalet olika delar av ekonomiarbetet. Du kommer exempelvis arbeta med:
• Leverantörsreskontra
• In- och utbetalningar
• Momsrapportering
• Reseräkningar
• Bokföring av bl.a. skatter, sociala avgifter och löner
• Avstämningar inför månadsbokslut
• Periodiseringar


Din profil
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av bokföring och tycker det är kul! Du trivs med att arbeta i en blandad roll och har en trygg grundkunskap inom ekonomi. I arbetet ingår momsrapportering och du bör ha tidigare erfarenhet av och kunskap inom momshantering. Det är viktigt att du är noggrann och ser till att arbetet blir rätt från början.

Hos Looklet AB finns alltid mycket att göra och du kommer vara en viktig del inom ekonomiavdelningen. Ansvarstagande, lösningsorienterad och självgående är exempel på tre viktiga egenskaper som vi eftersöker för rollen. Trivs du med att ta på dig nya arbetsuppgifter och driva arbetet i mål så tror vi att denna roll kommer passa dig utmärkt!


Framgångsfaktorer
• Minst 2–3 års erfarenhet av arbete inom bokföring
• Erfarenhet av momshantering
• Ansvarstagande, lösningsorienterad och självgående
• Erfarenhet av Dynamics 365 och Skovik är meriterande
• Flytande i svenska och engelska i tal och skrift


Om oss
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer!
Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab).


Ansökan
START: Omgående
OMFATTNING: Deltid, 50%
PLACERING: Stockholm
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Gabriella Urban
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2021-11-08

Denna tjänst är en hyra där du är anställd av oss på Resultat AB och arbetar ute hos Looklet AB. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande då tjänsten ska tillsättas inom kort. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Gabriella Urban, 073 – 311 68 62

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Resultat AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 oktober 2021
  • Ansök senast: 9 november 2021

Liknande jobb


21 november 2024