Driven Ekonomiassistent sökes

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent? Tycker du om att lära dig nya saker? Då kan du vara den vi söker! Vi söker just nu en kommunikativ och driven ekonomiassistent som kommer arbeta med både kund-, och leverantörsreskontra. Låter denna tjänst intressant? Sök då tjänsten på en gång - vi arbetar med löpande urval!

Om rollen

Som ekonomiassistent hanterar du kund- och leverantörsreskontra, in- och utbetalningar samt löpande redovisning. I rollen som ekonomiassistent är ditt huvudsakliga ansvarsområde bolagets reskontraflöde och dess processer vilket bland annat innefattar hantering av leverantörsfakturor, kundinbetalningar, leverantörsutbetalningar, visst bokslutsarbete samt hantering av påminnelser och inkasso.

Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har akademisk examen inom ekonomi eller finans. Vi ser gärna att du har några års arbetserfarenhet av kund- och leverantörsreskontra eller liknande roller. Vidare önskas att du har god system- och datorvana samt utmärkta kunskaper i Office-paketet. Du bör obehindrat tala och skriva i såväl som svenska och engelska.

Som person bör du ha en stor analytiskt förmåga med uppmärksamhet för detaljer. Som person är du driven, lösningsorienterad och noggrann. Du är hängiven i ditt arbete och ger det lilla extra.Du har en mycket god kommunikativ förmåga. Vidare är du enengagerad teamplayer som fungerar utmärkt såväl i grupp som i självständigt arbete

Din personlighet

Som person är du framåt, nyfiken och har en vilja att utvecklas och lära dig nya saker. Du är kommunikativ och noggrann i ditt arbete.

Uppdraget
Uppdraget är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR. Välkommen med din ansökan. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Elin Hansen på 0704715919.

Konsult hos SJR

Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget

SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR Helsingborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 29 november 2018

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


21 november 2024