Driven ekonomiassistent till bolag i centrala Trollhättan!

Driven ekonomiassistent till bolag i centrala Trollhättan!

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi dig med tidigare bakgrund inom ekonomi med fokus på leverantörsreskontra i en utvecklande och fartfylld roll som Ekonomiassistent till ett stabilt bolag inom energibranschen i Trollhättan.

Arbetsbeskrivning

Vår kund som är verksamma inom energibranschen har idag närmare 200 anställda och omsätter drygt 650 miljoner kronor. Verksamheten ansvarar för regionens elnät, fjärrvärmenät, avfall och återvinning, vatten- och avloppsnät samt stadsnätet.

I rollen som ekonomiassistent kommer du arbeta väldigt nära med dina medarbetare på ekonomiavdelningen och dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att hantera leverantörsreskontran. Du ansvarar för ankomstregistrering av fakturor, leverantörsbetalningar och frågor gällande kontering av leverantörsfakturor från verksamheten. Flödet av fakturor sker till största delen digitalt, där du aktivt arbetar i och med systemet Visma DCE. Arbetet innebär också kontakt med leverantörer gällande hur de ska skicka fakturorna inom organisationen, hantering av leverantörsregister samt säkerställa så Trollhättan Energi följer lagkraven kring e-fakturering.

- Hantering av leverantörsreskontran
- Ansvara för ankomstregistrering av fakturor, leverantörsbetalningar och frågor gällande kontering av leverantörsfakturor från verksamheten
- Aktivt arbete i och med systemet Visma DCE
- Kontakt med leverantörer gällande fakturorna inom organisationen och hantering av leverantörsregister
- Del och helårsbokslutsarbetet

Vem söker vi till denna tjänst?

Vi söker dig som har arbetat i en liknande roll tidigare och känner dig trygg med en fartfylld vardag med flertalet ansvarsområden. Som person är du proaktiv och strukturerad med stor känsla för detaljer och du bör ha ett antal års relevant arbetslivserfarenhet inom ekonomi och administration. Detta är uppdraget för dig som känner dig bekväm med dina ekonomi kompetenser som vill utveckla dina kompetenser inom ekonomisfären.

Kvalifikationer:

- Universitetsexamen inom ekonomi, redovisning och/eller revision eller jämförbar utbildning
- Har vana av att arbeta i affärssystem
- God vana i Office, framför allt Excel & PowerPoint
- Svenska & engelska – i tal och skrift

Du erbjuds

Ett utvecklande konsultuppdrag som ekonomiassistent i Trollhättan. Detta är ett konsultuppdrag med start omgående som sträcker sig minst sex månader framåt, med goda möjligheter till anställning i verksamheten.

Låter detta som rätt nästa steg för dig? Vi ser då fram emot din ansökan redan idag! Urval och intervjuer hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Albin Caspersen, albin.caspersen@jurek.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 september 2022
  • Ansök senast: 14 september 2022

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


21 november 2024