OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig med tidigare bakgrund inom ekonomi med fokus på leverantörsreskontra i en utvecklande och fartfylld roll som Ekonomiassistent till ett stabilt bolag inom energibranschen i Trollhättan.
Arbetsbeskrivning
Vår kund som är verksamma inom energibranschen har idag närmare 200 anställda och omsätter drygt 650 miljoner kronor. Verksamheten ansvarar för regionens elnät, fjärrvärmenät, avfall och återvinning, vatten- och avloppsnät samt stadsnätet.
I rollen som ekonomiassistent kommer du arbeta väldigt nära med dina medarbetare på ekonomiavdelningen och dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att hantera leverantörsreskontran. Du ansvarar för ankomstregistrering av fakturor, leverantörsbetalningar och frågor gällande kontering av leverantörsfakturor från verksamheten. Flödet av fakturor sker till största delen digitalt, där du aktivt arbetar i och med systemet Visma DCE. Arbetet innebär också kontakt med leverantörer gällande hur de ska skicka fakturorna inom organisationen, hantering av leverantörsregister samt säkerställa så Trollhättan Energi följer lagkraven kring e-fakturering.
- Hantering av leverantörsreskontran
- Ansvara för ankomstregistrering av fakturor, leverantörsbetalningar och frågor gällande kontering av leverantörsfakturor från verksamheten
- Aktivt arbete i och med systemet Visma DCE
- Kontakt med leverantörer gällande fakturorna inom organisationen och hantering av leverantörsregister
- Del och helårsbokslutsarbetet
Vem söker vi till denna tjänst?
Vi söker dig som har arbetat i en liknande roll tidigare och känner dig trygg med en fartfylld vardag med flertalet ansvarsområden. Som person är du proaktiv och strukturerad med stor känsla för detaljer och du bör ha ett antal års relevant arbetslivserfarenhet inom ekonomi och administration. Detta är uppdraget för dig som känner dig bekväm med dina ekonomi kompetenser som vill utveckla dina kompetenser inom ekonomisfären.
Kvalifikationer:
- Universitetsexamen inom ekonomi, redovisning och/eller revision eller jämförbar utbildning
- Har vana av att arbeta i affärssystem
- God vana i Office, framför allt Excel & PowerPoint
- Svenska & engelska – i tal och skrift
Du erbjuds
Ett utvecklande konsultuppdrag som ekonomiassistent i Trollhättan. Detta är ett konsultuppdrag med start omgående som sträcker sig minst sex månader framåt, med goda möjligheter till anställning i verksamheten.
Låter detta som rätt nästa steg för dig? Vi ser då fram emot din ansökan redan idag! Urval och intervjuer hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Albin Caspersen, albin.caspersen@jurek.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52