OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SJR letar efter dig som är en driven och nyfiken ekonomiassistent till vår trevliga kund som sitter i Högsbo. Tjänsten är till att börja med ett konsultuppdrag på sex månader och därefter är ambitionen en anställning hos vår kund. Vi söker dig som har möjlighet att börja så snart som möjligt!
Om tjänsten
Bolaget är börsnoterat och du kommer att ingå i en ekonomiavdelning om fem personer där du arbetar brett i en prestigelös miljö med stor framåtanda. Som ekonomiassistent kommer du ansvara för kund- och leverantörsreskontra där dina arbetsuppgifter bland annat består av:
- Hantering av kund- och leverantörsreskontra
- In- och utbetalningar
- Bokningar och påminnelser av kundfakturor
- Interna och externa kontakter med kunder och leverantörer
- Avstämning vid bokslut
Vem söker vi?
Till den här tjänsten söker vi dig med eftergymnasial utbildning inom ekonomi och gärna något års erfarenhet från en roll som ekonomiassistent. Koncernspråket i bolaget är engelska vilket betyder att du behöver känna dig trygg i språket både muntligt och skriftligt, men även goda kunskaper i svenska är ett krav.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du är en driven, ambitiös och lösningsorienterad person med stor vilja och intresse att lära. Vi tror även att du är en god lagspelare som har lätt för att samarbeta med andra och trivs i ett team där man alltid strävar efter att bli bättre. Du har ett naturligt servicetänk i det du gör och har en förmåga att vara både noggrann och effektiv.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Sofia Erikson på 070-471 59 07. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 21a december.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88