OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bli en del av ett modernt och dynamiskt företag där tempot är högt och det finns stora möjligheter till att få utvecklas? Gillar du att lösa problem, är serviceinriktad och noggrann? Då kommer du passa in som ekonomiassistent hos vår kunds ekonomiavdelning.
Vår kund är ett internationellt företag med kontor i flera länder i Europa. Deras kärnverksamhet består av digital marknadsföring.
SJR tillsätter nu en driven Ekonomiassistent till ett konsultuppdrag på 6 månader med stor chans till överrekrytering till vår kund därefter.
Kunden är i ett expansivt skede där dem växer kraftigt inom sin bransch, dem sitter i fina lokaler centralt i Stockholm.
Arbetsuppgifter;
Din roll kommer innebära eget ansvar för både kundreskontra och leverantörsreskontra för ett antal av företagets marknader.
Arbetsuppgifterna kommer bland annat bestå av att:
-Betala leverantörsfakturor
-Boka inbetalningar
- Ekonomirelaterad support till övriga avdelningar
-Stämma av bankkonton
-Skicka påminnelser och månatliga utbetalningar.
Tjänsten innebär arbete i flera olika system och vana vid att snabbt förstå den här typen av flöden är meriterande. Kunden arbetar i bokföringssystemet Dynamics AX.
Din bakgrund;
Vi söker dig som har jobbat med ovanstående arbetsuppgifter i några år och känner dig trygg i det ekonomiska flödet samtidigt som du har lätt för att se helheten. Du bör tala och skriva svenska och engelska flytande.
Som person är du driven,noggrann och strukturerad i ditt arbete.
Tjänsten ställer höga krav på att du är analytisk, ansvarstagande och van vid att ta egna initiativ. För att lyckas i rollen är du lösningsorienterad och stimuleras av att bidra i förbättringsarbetet liksom att utvecklas vidare i rollen. Du trivs i att jobba i en föränderlig miljö och med många kontaktytor.
Ansökan
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-12-23.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.
I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88