OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om verksamheten
iStone är ett verksamhets- och IT-konsultföretag med fokus på affärssystem, lösningar inom e-handel, Business Intelligence och CRM. Med drygt 600 anställda i tolv länder är iStone en av de ledande aktörerna inom flera av sina affärsområden. De erbjuder långsiktigt hållbara lösningar för sina kunder med ett brett utbud av produkter samt spetskompetens inom varje fokusområde.
Arbetsbeskrivning
Som ekonomiassistent hos iStone blir du en viktig del av ett kompetent och positivt ekonomiteam. Tillsammans med en ytterligare kollega är du ansvarig för bolagets kundreskontra och du arbetar med fakturering, inbetalningar, kravhantering och avstämningar för ett antal affärsområden inom organisationen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar exempelvis:
- Projektfakturering, fastprisfakturering, abonnemangsfakturering
- Krediteringar
- Internfakturering mellan koncernbolag
- Hämtning av inbetalningar från banken
- Kontroll och bokning av svenska och utländska inbetalningar
- Kravhantering för flera bolag
- Avstämningar inom kundreskontra
Vem är du?
Vi söker dig som är i början av din karriär inom ekonomiområdet. Du har studerat ekonomi med inriktning mot redovisning på en eftergymnasial utbildning och ser nu fram emot en tjänst där du får möjlighet att utvecklas. Förmodligen har du arbetat extra med ekonomirelaterade uppgifter tidigare. Vidare har du goda kunskaper i Excel och har flytande kunskaper i engelska och svenska, såväl i tal som skrift.
För att trivas hos iStone söker vi dig som:
- Har ett stort driv
- Är serviceinriktad och trivs med många kontaktytor
- Är en teamplayer och har en utmärkt samarbetsförmåga
- Hanterar stress väl och trivs i en fartfylld miljö
Du erbjuds
En spännande tjänst som ekonomiassistent i en snabbväxande global koncern. Du kommer att arbeta på iStones huvudkontor som är beläget mitt i centrala Stockholm. Tjänsten är ett föräldravikariat på cirka ett år med start i januari 2017 och du kommer att vara anställd hos Jurek Rekrytering & Bemanning under denna period.
För mer information kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Malin Alexandersson på tel: 0733-33 00 10 alternativt malin.alexandersson@jurek.se. Ansökningarna hanteras löpande så skicka gärna din ansökan till oss så snart som möjligt via www.jurek.se. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Start:
Januari 2017.
Sista ansökningsdag
Vi intervjuar löpande. Välkommen med din ansökan redan idag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Alexandersson
0733 330010
Louise Nilsson
Thomas Eklöf
Sara Molin
0766-331445
Ulriikka Uittomäki
Malin Alexandersson
Malin Sjöström
0709-721470
Paulina Stjernström
Karin Tranaeus
0769497962
Caroline Frödén
0766 33 14 44