OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du arbetat med kundreskontra och gillar en bred och omväxlande roll? Trivs du med att arbeta både operativt och med förändrings- och förbättringsarbete? Då kan detta spännande uppdrag vara något för dig.
Vår kund är ett internationellt bolag inom retail som har sitt kontor i norrort. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående, som beräknas pågå ca 6 månader initialt, med stora möjligheter till förlängning.
Urval och intervjuer sker löpande, så välkommen med din ansökan redan idag!
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Vi söker dig som tycker om att arbeta med hela flödet inom kundreskontra för att tillsammans med ditt team nå era gemensamma mål. Du trivs i en självständig roll med många kontakter och eget ansvar.
Tjänsten innebär att du kommer att arbeta med alla delar inom kundreskontra men i rollen ingår även att du arbetar med förbättring och utveckling av processer och agerar som stöd till verksamheten. Du kommer att tillhöra en grupp på 4-5 personer.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
• Bokföring av inbetalningar
• Kundkontakt via telefon och mail
• Kontoavstämningar
• Kredit- och inkassohantering
• Utveckling av processer och rutiner
• Stöd och bollplank till verksamheten gällande kundreskontra
Vem är du?
Vi söker dig som har en utbildning inom ekonomi och som har minst 2 års erfarenhet av arbete inom kundreskontra. Du har god kunskap om hela flödet inom kundreskontra, inklusive kredithantering, och du vill gärna ytterligare utveckla dina kunskaper inom ekonomi.
Som person är du van att arbeta självständigt, ta ansvar och driva ditt arbete framåt, med kunden i fokus. För att lyckas i rollen ser vi att du är serviceminded, kommunikativ och engagerad.
Du trivs med att arbeta med utveckling och förbättring, är nyfiken och har en förmåga att skapa goda relationer. Vi ser gärna att du har ett systemintresse och med dina erfarenheter vill bidra till att utveckla och optimera gruppens arbetssätt.
Vi utgår från att du är van att uttrycka dig i tal och skrift på såväl svenska som engelska, och har goda kunskaper i Excel.
Känner du igen dig i beskrivningen? Varmt välkommen att ansöka!
Om verksamheten
Om Poolia
Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.
Förmåner
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Som anställd hos oss har du tillgång till förmånsportalen Benefits där du kan ta del av olika erbjudanden inom bland annat hälsa, försäkringar och hushållsnära tjänster. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar samt företagshälsovård.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Pizzignacco
Asaad Amaya
Frida Aronson
Elisabeth Axelsson
Sebastian Monadjemzadeh
Filippa Finnström
08-555 650 28
Sebastian Monadjemzadeh
08-555 540 12
Anton Rådh
Johan Iggbom
Johan Iggbom