OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
https://www.loomis.se/)
Är du Loomis nästa ekonomiassistent? Tillsammans med tre kollegor säkerställer ni kvalitet i reskontra, bokslut och löpande redovisning. Gillar du att ta initiativ och eget ansvar över ditt arbete så kan detta vara din nästa utmaning!
Arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent kommer du att ha en nära kontakt med verksamheten och vara tillgänglig vid frågor från olika delar av organisationen. Det finns även många möjligheter till utveckling på sikt. Du kommer även att få arbeta i ett dynamiskt och roligt företag med internationell närvaro. Du kommer att ha ett eget ansvar över ditt arbete och förväntas arbeta både högt och lågt. Du är självgående, kan ta initiativ och samarbeta med kollegorna inom ekonomi. Som ekonomiassistent rapporterar du till Redovisningschef och sitter på vårt kontor i Rotebro, 50 meter från pendeltågsstationen. Huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter som ansvarig för leverantörsreskontran:
Verifiering av leverantörsfakturor, Attestflödeshantering, Periodisering av leverantörsfakturor, Leverantörsbetalningar, Hantering av påminnelser och inkassokrav, Intercompany rapportering, Cashflow rapportering, Avstämning av balanskonton, Löpande bokföring, Support till verksamheten
Kompetens och personliga egenskaper
Du har minst två års erfarenhet av att ha arbetat med leverantörsreskontra. Det är även ett plus om du har erfarenhet från kundreskontra. Du har god förståelse för arbetsgången i leverantörsreskontran. Du har tidigare haft en roll där du har behövt använda din pedagogiska förmåga i kontakt med resterande verksamhet och andra avdelningar. Det är en fördel om du har arbetat i internationella bolag tidigare med tydliga deadlines och mål. Du är trygg i att använda Excel och kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i tal och skrift. För att passa i rollen som ekonomiassistent är det viktigt att du är van att ta eget ansvar och är mån om bolagets bästa. Du kan agera på eget initiativ och kan prioritera dina arbetsinsatser när det behövs. Du föredrar och trivs bäst i företag med högt tempo, där man gärna fokuserar och arbetar bort arbetspucklar för att få en behagligare period efteråt. Loomis präglas av en internationell arbetsmiljö, vilket gör att du behöver trivas i ett företag med högt i tak och snabba puckar. Du tycker om att lösa problem och gör det helst i samverkan med dina kollegor. Vi värderar din personlighet högt och vi ser att du, precis som oss, är social och kan bidra till ett gott arbetsklimat.
Välkommen med din ansökan!
Ovanstående tjänst är en s.k. Hyr/Rekrytering, där du inledningsvis blir konsult på SJR och ambition är att du därefter går över på en anställning hos Loomis. Urval och intervjuer sker löpande, så välkommen med din ansökan!Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Linda Marcus, 070471 59 18.
Loomis Sverige AB är marknadsledande inom värdehantering. Basen i vår verksamhet är att på ett tryggt, säkert, pålitligt och effektivt sätt hantera kontanter och värdeföremål. Vi ser helt enkelt till att flödet av kontanter fungerar så enkelt som möjligt i samhället. Vi är drygt 900 medarbetare och finns på 13 orter. Koncernen är internationell med huvudkontor i Stockholm. För sjätte året i rad får Loomis utmärkelsen Karriärföretag, ett av Sveriges mest spännande företag att göra karriär på. Tusentals företag utvärderas utifrån karriär- och utvecklingsmöjligheter, medarbetarengagemang, arbetsgivarvarumärke och mycket mer.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88