OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
.
Serveoffice har fått i uppdrag att tillsätta en ekonomiassistent till ett företag i centrala Norrköping. Detta är ett ”hyr-först”-uppdrag där du initialt är anställd hos Serveoffice men tanken är att anställningen efter sex månader går över till direktanställning hos kund om det känns rätt för båda parter. Detta är en roll på heltid med start så snart som möjligt.
Arbetsbeskrivning
Som ekonomiassistent kommer du att arbeta i en bred och varierad roll på en mindre ekonomiavdelning. Mer detaljerat innebär tjänsten:
* Hantering av leverantörsfakturor
* Konteringar
* Betalningar
* Avstämningar
* Fakturering
* Registervård
Rollen kommer att kunna utvecklas efter hand och kan på sikt även innehålla momsredovisning, lönehantering och lättare bokslutsarbete. Du kommer även att få möjlighet att vara med i olika projekt på företaget. Arbetet sköts i Visma Business, Briljant och Excel.
Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som har förståelse för det ekonomiska flödet genom tidigare erfarenhet i liknande roller under minst 2-3 år eller att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi.
För att lyckas som ekonomiassistent krävs bra kunskaper i excel och att du kan formulera dig muntligt och skriftligt på svenska. Har du erfarenhet av Visma Business och/eller Briljant är det meriterande.
I arbetet som ekonomiassistent är det viktigt att det du gör blir rätt och därför söker vi dig som är noggrann och ansvarstagande. Du är framåt och öppen som person och har inga problem att ta egna initiativ och lösa eventuella problem. Du gillar att utvecklas och lära dig nytt hela tiden.
För att trivas i denna roll är det av betydelse att du tidvis gillar att jobba i ett högt tempo där mycket kan hända på en och samma gång.
Som konsult hos Serveoffice erbjuder vi dig
Ett personligt företag som värderar relationer högst, oavsett om det är kunder, konsulter eller kandidater. Här får du engagerade kollegor och ledare som har förstått betydelsen av att ha personal som trivs och mår bra. Olika typer av aktiviteter anordnas flera gånger per termin för att skapa en härlig gemenskap och en ”vi-känsla”.
Vi har kollektivavtal och erbjuder ett brett förmånspaket och ett generöst friskvårdsbidrag. Viktigast av allt- vi erbjuder en bra arbetsplats med mycket skratt!
Ansökan och kontakt
Detta är ett hyr först-uppdrag vilket innebär att du blir anställd av Serveoffice men tanken är att anställningen efter sex månader skall gå över till kundföretaget om allt känns bra för båda parter.
Skicka in dina ansökningar nedan. Urvalet görs löpande. Vi tar inte emot ansökningar via mail utan endast via hemsidan. Frågor kring tjänsten besvaras av konsultchef Cissi Silvstam på 070-564 13 70 eller cissi.silvstam@@serveoffice.se.
Om Serveoffice
Serveoffice är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som erbjuder personliga och transparenta lösningar. Med gedigen erfarenhet och stort engagemang arbetar vi för att skapa en vass leverans till kunderna och en välkomnande företagskultur med stark gemenskap med, och bland, våra konsulter. Att ha rätt person på rätt plats är det vi hela tiden strävar mot, för att både kandidaten, kunden och vi ska vara nöjda. Vi rekryterar och bemannar på tjänstemannasidan med fokus på ekonomi & finans, HR & lön samt bank & försäkring. Idag är vi ca 80 kollegor som alla arbetar utifrån våra ledord Passion, Kvalitet och Expertis. Läs gärna mer om oss på www.serveoffice.se