OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Zendr söker en social ekonomiassistent med framåtanda som gillar att utmana processer och arbetssätt till kontoret i Solna.
Bli en del av vårt växande företag och ta chansen att utveckla vår ekonomifunktion! Som ekonomiassistent hos oss på Zendr får du möjligheten att påverka och växa i en prestigelös miljö. Vår familjära kultur präglas av glädje, nyfikenhet och självledarskap. Om du brinner för fakturor och att utveckla processer, är detta rätt plats för dig!Välkommen att läsa mer. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan!
Ditt anställningserbjudande
På Zendr hjälper vi tusentals företag att spara tid och pengar på frakt. Vår ambition är att erbjuda marknadens enklaste bokningsportal för frakt kombinerat med att ha en kundservice i världsklass.
Vi är stolta över vår härliga företagskultur som genomsyras av positiv energi och en stark teamkänsla. På vårt kontor i Frösundavik, med en vacker vattenutsikt, ser vi regelbundet till att inkludera alla medarbetare och deras idéer. Här får du möjligheten att sätta din prägel på bolaget och vara en värdefull del av vårt framgångsrika team. Vi äter frukost tillsammans varje dag och det finns tillgång till gym på kontoret.
Dina arbetsuppgifter
• Fakturahantering inklusive krediter, påminnelser och inkasso
• Ansvar för korrekt fakturering och hantering av fraktrelaterade ärenden och reklamationer
• Arbetar med Fortnox för att underlätta och förbättra faktureringsprocessen
• Kundkontakt med svenska och i viss mån engelsktalande kunder
• Kontinuerligt effektivisera och förbättra interna arbetsprocesser
Värt att veta
Detta är en tillsvidareanställning, som inleds med 6 månaders provanställning, med start så snart rätt person kan vara på plats. Ditt arbete kräver nära samarbete med andra avdelningar för att utveckla och implementera nya processer och rutiner, vilket syftar till att öka effektiviteten och minska manuell administration. Du rapporterar direkt till företagets ledningsgrupp.
I början av anställningen förväntas du vara på plats alla dagar i veckan. Därefter finns möjlighet att arbeta hemifrån någon dag om det passar, men vi strävar efter att skapa en arbetskultur där medarbetarna vill vara på plats. Arbetstiderna är förlagda mellan kl. 08:00-17:00 på vardagar.
Våra förväntningar
Som ekonomiassistent hos oss på Zendr kommer du att spela en central roll i vår verksamhet. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av Fortnox och att du har en gedigen förståelse för ekonomiska principer, vilket innebär att vi söker dig med flerårig erfarenhet inom området.
Din roll innebär mycket kundkontakt, så det är viktigt att du är en social och kommunikativ person. Även om du inte behöver vara flytande i engelska, är det en fördel att kunna hantera samtal med våra engelsktalande kunder, där ämnen kan variera från påminnelser till att korrigera fakturor.
Vi uppmuntrar dig att vara proaktiv och aktivt arbeta med att effektivisera och förbättra våra processer. Vi hanterar en stor mängd fakturor varje vecka där mycket är automatiserat, men det finns fortfarande enstaka fakturor som kräver handpåläggning på grund av specifika undantag. Det ser vi som en spännande utmaning att optimera och utveckla.
För att trivas och lyckas i rollen är det viktigt att du är initiativtagande, noggrann och ansvarstagande. Vi ser gärna att du har en förmåga att se helheten och föreslå förbättringar, är öppen för förändringar och har god planeringsförmåga. En prestigelös och kommunikativ inställning är också värdefull eftersom vi på Zendr ständigt strävar efter att utvecklas och växa.
Intresserad?
Rekryteringen sker i samarbete med TNG, specialister på kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac
Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström
Marcus Eriksson
Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07