Driven ekonomiassistent tillgäng omgående

Driven ekonomiassistent tillgäng omgående

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Har du arbetat med svensk redovisning ett tag och vill ta nästa steg i karriären? Vill du arbeta på ett växande start-up bolag och få en ansvarsfull roll? Är du flytande i svenska och engelska och vill arbeta på ett mångkulturellt företag? Om du är nyfiken att växa in i en roll som controller är det här tjänsten för dig!

Denna process är en direktrekrytering vilket innbär att slutkandidat kommer få en anställning direkt hos kundföretaget. Hela rekryteringsprocessen sker hos KFX HR-partner.

Om företaget
Företaget startades 2015 och är ett snabbt växande, välfinansierat företag inom området finansiell teknologi, fintech. Företaget har sitt kontor vid kungsportsplatsen i centrala Göteborg och har nyligen öppnat sitt första kontor i London. Det är bara början!

Företagets världsledande produkter når 10+ miljoner och hjälper människor att spara tid, pengar och ansträngning. Företaget strävar efter att ge makten till den moderna konsumenten genom enkel prenumerationshantering och samarbetar med banker över hela Europa.


Arbetsuppgifter
Företaget expanderar just nu över hela Europa och letar efter dig som vill vara med på resan. Vi söker dig som känner dig trygg inom svensk bokföring och som vill ta dina kunskaper till nästa nivå. För att trivas på företaget tror vi att du är tekniskt kunnig och trivs i en miljö med ständigt pågående förbättringar. Drivs du av att hitta nya, innovativa och effektiva lösningar på problem? Då kan du vara rätt person för tjänsten!

Du kommer rapportera till ekonomichef och ansvara för:
- Skapa och följa upp företagets olika team-budgetar
- Följa upp automatiserat bokföringsprogram kring fakturering, betalningar samt lönelistor så samtiliga poster hamnat rätt i Sverige och Storbritannien
- Behandla data, förbereda och betala skatter
- Samordna revisionsprocesser samt se till att företaget följer lagar och regler
- Analys av finansiella rapporter
- Hålla nära dialog med finansinspektionen och andra myndigheter
- Upprätthålla en operativ produktivitet och effektivitet och ständigt hitta nya sätt att förbättra processer

Kvalifikationer
För att vara kvalificerad för denna roll har du:

- Mycket goda kunskaper inom bokföring, främst svensk men gärna även internationellt
- Mycket goda kunskaper på svenska och engelska, i såväl tal och skrift
- Mycket goda tekniska kunskaper
- Goda kunskaper i Excel

Har du tidigare arbetat med automatiserad bokföring samt uppföljning är detta meriterande. Som person tror vi att du är positiv och har ett stort driv att utvecklas framåt. Vi tror att du som söker trivs i en internationell, föränderlig miljö med stort framåtsträvande och innovativt tänk.

Övrigt
Låter detta som någonting för dig? Skicka in din ansökan direkt!
På KFX arbetar vi med löpande urval och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vi tar ej emot ansökningar via mail eller telefon, och hänvisar dig att söka direkt via vår hemsida. Har du frågor eller funderingar? Kontakta ansvarig rekryterare Paula Jansson på 031-711 98 00.
Observera att vi på slutvald kandidat kommer att göra personlighets och logisktester samt en bakgrundskontroll.
Välkommen in med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Teresa Åkemar
031-711 98 00
Lisa Nidén
031-711 98 00
Teresa Åkemar
031-711 98 00
Teresa Åkemar

Teresa Åkemar
031-7119800
Linn Mann

Anna Holmefeldt
031-711 98 00
Anna Holmefeldt

Elin Andersson
031-711 98 00
Anna Berggren
031-711 98 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KFX HR-partner Göteborg AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 mars 2020
  • Ansök senast: 3 maj 2020

Besöksadress

Odinsgatan 6 , Göteborg
None

Postadress

Odinsgatan 6
Göteborg, 41103

Liknande jobb


21 november 2024