OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialförvaltningens uppgift är att stödja människor som på grund av funktionsnedsättning, ekonomisk eller social problematik behöver olika former av stöd och hjälp.
Ovanåkers kommun
Socialförvaltningens uppgift är att stödja människor som på grund av funktionsnedsättning, ekonomisk eller social problematik behöver olika former av stöd och hjälp.
Beskrivning
Socialförvaltningen i Ovanåkers kommun omorganiserar och vi söker nu en driven enhetschef som vill vara med och utveckla framtidens äldreomsorg och vår verksamhet inom hemtjänst.
I rollen som enhetschef i Ovanåkers kommun får du möjligheten att arbeta i en organisation med ett gott arbetsklimat och korta beslutsvägar, där du arbetar nära dina kollegor, ledning och andra samarbetspartners. Inom socialförvaltningen arbetar vi utifrån ett tillitsbaserat ledarskap.
Arbetsuppgifter
Som ansvarig enhetschef förväntas du leda verksamheten mot uppsatta mål med ansvar för bland annat verksamhetsutveckling, ekonomi, personal, arbetsmiljö och kvalitet. Du samverkar både externt och internt med såväl andra myndigheter som anhöriga och/eller enskilda.
Du ingår i omvårdnad- och omsorgsenhetens ledningsgrupp och deltar aktivt i utvecklings- och kvalitetsarbete.
Kvalifikationer
Du har en akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant, exempelvis socionomexamen. Vidare har du goda kunskaper inom de lagar som styr verksamhetsområdet.
Tidigare erfarenhet av ledande befattning inom vård- och omsorg är meriterande. Även tidigare erfarenhet av arbete i verksamhetssystemet Lifecare samt kunskap inom schema/planering är meriterande.
Som ledare ser du vikten av att vara ett föredöme och med din coachande ledarstil leder, inspirerar och motiverar du dina medarbetare och skapar engagemang och delaktighet. Då en stor del av jobbet sker i samarbete med andra besitter du en god samarbets- och kommunikationsförmåga.
Vidare behöver du vid behov kunna fatta snabba beslut, prioritera och agera för verksamhetens bästa. Du bör även ha ett intresse för digitalisering och tekniska lösningar.
Det systematiska arbetsmiljöarbetet är viktigt för oss och bör vara det även för dig.
Villkor
Du erbjuds ett omväxlande och utmanande arbete som ställer krav på att du är flexibel, ansvarstagande, engagerad och lyhörd för verksamhetens och medarbetarnas behov.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet, dina ledaregenskaper och att du har engagemang för verksamheten.
Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan därför tillsättas före det som har angetts som sista ansökningsdag.
Ovanåkers kommun kan erbjuda dig en stimulerande och trygg arbetsmiljö med hög delaktighet och goda utvecklingsmöjligheter.
Välkommen till oss- och välkommen med din ansökan!
Ovanåkers kommun är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Edsbyn och Alfta är de största orterna och här finns det mesta för dig som gillar en aktiv fritid men även för dig som gillar lugn och ro.
Om du är eller tidigare har varit anställd i Ovanåkers kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.