Driven finsktalande kundtjänstmedarbetare sökes till ledande bolag

Driven finsktalande kundtjänstmedarbetare sökes till ledande bolag

Arbetsbeskrivning

Finsktalande kundtjänstmedarbetare sökes till Samsung
Samsung är en global ledare inom tekniska produkter och lösningar som värdesätter sina anställdas kompetens och söker utveckla sina medarbetare.

Affärsfilosofin för Samsung är att ägna talang och teknik för att skapa överlägsna produkter och tjänster som bidrar till ett bättre samhälle. Har du ett brinnande intresse för teknik och marknadsanalys? Söker du möjlighet att utvecklas tillsammans med ett globalt och tryggt företag? Då är detta en möjlighet du inte vill missa.

Om tjänsten:
I denna tjänst kommer du få chansen att utöka din kundtjänstkompetens, du kommer arbeta mot befintliga företagskunder som behöver support avseende köpta/inhyrda produkter. Du kommer, med kunden i fokus, att felsöka och assistera kunderna med följande produkter:
- Värmepumpar
- Datorskärmar
- TV-apparater
- Large format displays
- Mjukvara och företagstelefoner

Vidare kommer du se till att hela processen sköts enligt överenskommelse, följa upp specifika fall för att säkerställa att kunden är nöjd. Du kommer registrera kundinteraktionen och kontakten, under samtalets gång, för att möjliggöra en god upplevelse för kund. Andra vanligt förekommande arbetsuppgifter är servicebokningar, följa upp utförd service, rapportera servicestatus och konduktera teknisk felsökning.

Vem söker vi till denna tjänst?
Vi söker nu en uppmärksam och driven kundtjänstmedarbetare som har erfarenhet av kundtjänst mot liknande produkter som ovan nämnts. Du är effektiv, strukturerad och driven som person och har gott självförtroende för att kunna ge en trygg upplevelse för kund.

Vidare behöver du god erfarenhet av att hantera dator simultant som du pratar i telefon, du har enkelt att navigera i olika system och har erfarenhet av att arbeta i outlook och word. Eftersom du kommer prata med svenska och finska kunder måste du vara flytande i tal och skrift i svenska och finska samt vara bekväm med att prata och skriva på engelska. Det är meriterande om du har erfarenhet av att jobba inom teknisk support mot skärmar och tv-apparater.

Krav
- Väldigt god erfarenhet av att arbeta med dator och telefon samtidigt
- Väldigt god erfarenhet av att arbeta med dator och kunna navigera mellan system
- God erfarenhet av att arbeta i Outlook och Word
- Bas/god erfarenhet av Excel
- Erfarenhet av teknisk support via telefon för liknande produkter
- Flytande finska och svenska i tal och skrift
- Bekväm med att prata engelska

Villkor och förmåner
Detta är en visstidsanställning med omgående start och ett år framåt. Du kommer bli anställd av oss på Jobzone och uthyrd till Samsung som konsult. Det finns en god möjlighet till förlängning.

Samsung är en global ledare inom sin bransch och tillhandahåller goda möjligheter för dig att samla på dig värdefull kunskap och erfarenhet, ett modernt ledarskap och värderar din kunskap.

Lön enl överenskommelse
Måndag - fredag, dagtid

 

Om Jobzone:  


Jobzone är ett av Nordens största rekryterings- och bemanningsföretag. Vår vision är att vara branschens bästa arbetsgivare och vi arbetar varje dag för att bidra till att skapa framgång för individer och organisationer.


Vi gör det genom en lokal närvaro på över 50 orter i Sverige och Norge, alla med stora kunskaper om sin marknad och med ett arbetssätt som utgår från medarbetaren i fokus. Jobzone är verksamt inom många branscher och kan erbjuda en mängd karriärmöjligheter. Vilket är ditt nästa drömjobb?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jobzone Business Services
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 augusti 2021
  • Ansök senast: 31 augusti 2021

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024