Driven gruppchef till Merchant Support

Arbetsbeskrivning

Året var 2005 och e-handeln hade då länge varit otrygg. Med en ide om att erbjuda trygga och enkla betalningslösningar startades samma år företaget Klarna. Fem år har gått och vi har vuxit till ett ambitiöst och kreativt gäng på 300 stycken. Vi har blivit utsedda till Årets företag -07 (skryt), ökat omsättningen med 13 570 % (statistik) och lyckats bli marknadsledande i Norden (fakta). Klarna är idag delägt av Investment AB Öresund och Sequoia Capital - ett bolag som såg samma potential i Google, YouTube och Apple Computer, som i oss. Vill du följa med på en resa utöver det vanliga? Klarna söker en Gruppchef till Merchant Support till kontoret i Stockholm Arbetsuppgifter Merchant Support är Klarnas ansikte utåt mot alla våra e-handelsföretag. Vi behöver förstärka verksamheten ytterligare med en gruppchef och letar efter dig som fattar snabba beslut, kan hantera många olika kontakter och har ett inspirerande ledarskap! Som gruppchef på Merchant Support får du visa vad du går för då du direkt kastas in i Klarnas drivna organisation och får det fulla ansvaret för ditt team. I en arbetsmiljö med högt tempo är det gruppchefens uppgift att skapa möjligheter för teamet att ta allt större ansvar inom arbetsområdet samt motivera alla till fortsatt utveckling. Genom att arbeta med processförbättring, implementera nya förslag och följa upp dessa bidrar du till att förbättra gruppens resultat och effektivisera arbetet. Du kommer att ha fullt personal- och budgetansvar och ett nära samarbete med Klarnas övriga funktioner. Det är ditt engagemang för att arbeta med ditt team och skapa förutsättningar för att de ska kunna prestera på topp som vad vi letar efter! Gruppen består idag av nio tekniker som arbetar med support till våra e-handelsbutiker i både tekniska, administrativa och ekonomiska ärenden. Kommunikationen med e-butikerna sköts via telefon och e-post. Vem är du? Du har en lämplig akademisk utbildning för denna tjänst eller motsvarande arbetslivserfarenhet, då gärna inom en organisation med fokus på service och/eller support, gärna gentemot företagskunder. Det är meriterande med erfarenhet från en ledande yrkesroll, men inget krav så länge du ha de rätta kvaliteterna. Under stundtals mycket hektiska förhållanden kommer du att ha många dagliga kontakter med olika aktörer rörande Klarnas verksamhet och du behöver kunna hantera svenska och engelska mycket väl i både tal och skrift. Avgörande för tjänsten är att du är en naturlig ledare som brinner för att motivera, coacha och underlätta för ditt team. Som gruppchef kommer du att agera på eget initiativ i en expansiv verksamhet, där din förmåga till snabba beslut med ibland begränsat underlag är avgörande. För att passa som gruppchef på Merchant Support är du både lösningsfokuserad och initiativtagande och vet att du kan ta ditt team till nästa nivå. Du vill.. arbeta på ett av Sveriges mest snabbväxande företag där bara du själv sätter gränserna. ges möjlighet att påverka en snabbt växande organisation på en internationell marknad. ha en arbetsplats fylld med driv, entreprenörsanda och arbetsglädje. Vi vill.. att du satsar på oss lika mycket som vi satsar på dig. Du ska inte arbeta för Klarna, du ska arbeta med Klarna. Antar du utmaningen? Skicka CV, personligt brev och dina betyg till oss snarast. Samla dina bilagor i en pdf. Urval och intervjuer sker löpande. Sök här http://klarna.se/sv/application/application?list=251&guid=14133

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Kontaktpersoner på detta företaget

Klara Westling

Aviad Tamir
070-161 26 91

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KLARNA AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 16 september 2010
  • Ansök senast: 18 oktober 2010

Besöksadress

NORRA STATIONSGATAN 61
STOCKHOLM

Postadress

NORRA STATIONSGATAN 61
STOCKHOLM, 11343

Liknande jobb


26 november 2024

25 november 2024

25 november 2024