OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Specialistbolag inom arbetstillstånd söker erfaren handläggare! Är det dig?
Vill du vara en del av vårt växande team och en viktig tillgång på vår spännande resa in i framtiden, så kanske det är just dig vi letar efter. I så fall är du naturligt professionell och korrekt i alla dina kontakter på mail/telefon, van vid myndighetsarbete, fulladdad med personligt driv, ansvarsfull och noggrann i ditt arbete, älskar ordning och reda, har god administrativ förmåga med intresse för lagar och regler, är alltid lösningsorienterad och ser möjligheter istället för problem, är processorienterad, besitter en bra mix av otålighet och tålamod, och sist men inte minst är stolt innehavare av gener som hjälper dig multitaska samt kombinera privat företagande med offentliga myndigheter. Du kommunicerar komplexa beslut på ett enkelt sätt till våra kunder, så ditt svenska fungerar flytande och professionellt i alla sammanhang och du är även mycket säker på engelska.
Är det fortfarande dig?
Ja, i så fall så kanske vi kan locka med en riktigt spännande arbetsplats med högt till tak, där du får möjlighet att påverka och utvecklas med flexibla anställningsförhållanden. Våra kunder är oftast företagskunder, men i vissa fall även privata. Bland våra kunder finns både enmans företag upp till multimiljard bolag, inom alla möjliga branscher och utspridda över landet samt utanför Sverige. Det är företag som vill hämta kompetent arbetskraft från länder utanför EU/EES och behöver hjälp och stöd med hanteringen av ansökan för arbetstillstånd.
Du kommer att fungera som länken mellan en kund och alla andra involverade parter (myndigheter, fackförbund, försäkringsbolag, ambassader m. fl.) i en ansökningsprocess för arbetstillstånd. Du blir kundens enda kontaktpunkt och gör processen så smidig som möjlig för kunden. Vår mantra är ”Det ska vara enkelt att hämta utländsk arbetskraft till Sverige”. Ibland följer du kunden själv hela vägen i mål, medan andra gånger är det mera effektivt att dela arbetet med kollegor
Ja, har du läst så långt och känner igen dig, börjar det ju bli riktigt spännande!
Om du nu även har erfarenhet från Migrationsverkets arbetstillståndsenhet som handläggare/beslutsfattare, så är det starkt meriterande. Har du möjligen sinne för företagsekonomi och kan utläsa en årsredovisning så är det ju helt fantastiskt.
Har du inte det, så förväntar vi oss att du har drivet och ambitionen att lära dig grundläggande företagsekonomi. Det kan vi hjälpa dig med.
Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning (gärna inom statsvetenskap eller juridik). Tycker om det du har läst ovan, och så är det antagligen positivt ifall du även har någon erfarenhet som handläggare eller utredare inom offentlig förvaltning.
Viktigast av allt är dock att du känner driv och stolthet i att bli riktigt bra på ditt arbete, och i att kunna erbjuda våra kunder Sveriges bästa service och kompetens när det gäller arbetstillstånd!
Och vem är då vi?
Vi på Swedworks AB/Permizon är specialister på hantering av ansökningar om arbetstillstånd på vägnar av företag och privatpersoner, något vi har gjort i över 10 år och är mycket stolta över. I vårt arbete är vi länken mellan kunden (dvs både arbetsgivaren och arbetstagaren) och myndigheterna, där vår uppgift är att avlasta kunder, lotsa dem tryggt och säkert genom byråkrati och regelverk, samt sköta hela "pappersexercisen" och kontakter mot myndigheterna.
Vi är ett mindre bolag som har funnits sedan 2011, har väletablerade interna rutiner och behöver förstärkning i teamet. Vi sitter i fina lokaler på Campus Gräsvik / Blue Science Park i Karlskrona. Utanför är vi bara ett stenkast från både högskolan BTH och havet, och innanför härskar en härlig multikulturell miljö med positiv stämning, gott humör och gott kamratskap.
Anställningsformen är tillsvidareanställning, och vi tillämpar en provanställning på 6 månader. Intervjuer till tjänsten kommer ske löpande.
Arbetsplatsen är på Campus Gräsvik 1, Karlskrona.