Driven HR-administratör för uppdrag i Eskilstuna!

Driven HR-administratör för uppdrag i Eskilstuna!

Arbetsbeskrivning

Har du minst ett års erfarenhet inom HR och är redo för ny utmaning i Eskilstuna? Just nu söker vi en driven och strukturerad HR-Administratör för uppdrag hos vår kund inom offentlig sektor! Uppdraget är på heltid och förväntas starta i maj för att pågå till och med mars 2022. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
I rollen som HR-administratör kommer du stödja HR-direktören, HR-specialister, HR-administratör samt övrig verksamhet inom det personaladministrativa området. Som HR-administratör säkerställer du kvalitén i myndighetens personaladministrativa hantering och upprätthåller enligt gällande administrativa krav.

Detta innebär bland annat följande arbetsuppgifter:
• Löpande personaladministration
• Handläggning av anställningsärenden
• Arbete med regler och rutiner kring anställningar och arbetsmiljöfrågor
• Rekrytering och urval av personal (exempelvis referenstagning)
• Schemaläggning
• Uppdatering av personalhandbok
• Upprätthålla personalakter
• Lämna ut allmänna handlingar
• Posthantering
• Administrera lönekvitton, granskning och arkivering gällande friskvård, motionslopp, läkemedel, sjukvård och reseräkningar
• Ta fram personalstatistik

Även övriga administrativa arbetsuppgifter inom HR kan förekomma.

Vem är du?
För att kvalificera dig till rollen som HR-administratör söker vi dig med:
• Utbildning inom HR, personaladministration eller motsvarande
• Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som HR-/personaladministratör
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kunskaper om HR-system
• Kännedom om lagar och förordningar på området
• Flytande kunskaper i svenska, vad gäller i såväl tal som skrift

Som person är driven och engagerad samt har ett prestigelöst förhållningssätt. Vidare är du strukturerad, administrativ och har en god samarbetsförmåga.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg

Katerina Avraam

Anna Pernås

Linda Axäng

Anna-Karin Skoog

Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Örebro AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 april 2021
  • Ansök senast: 30 april 2021

Besöksadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr, Örebro
None

Postadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr
Örebro, 70211

Liknande jobb


HR praktikant

HR praktikant

20 november 2024

Rekryteringsadministratör

Rekryteringsadministratör

20 november 2024

Payroll and HR Coordinator

19 november 2024