OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Aon Sweden är ett av Sveriges ledande kunskapsföretag inom riskhantering för företag och organisationer genom risk managementtjänster, försäkrings- och återförsäkringsförmedling samt rådgivning och outsourcing inom Human Resources. Aon Sweden har ett starkt lokalt engagemang för sina kunder och ett globalt utbud av expertis och resurser. Verksamheten etablerades 1992 och idag har Aon Sweden 235 anställda i Stockholm, Göteborg och Malmö.
Aon Sweden är en del av Aon plc som är världsledande inom riskhantering, rådgivning inom pensioner och förmåner, samt återförsäkring. Med 66 000 medarbetare över hela världen levererar Aon kundvärde genom innovativa, effektiva lösningar som hanterar företags och organisationers risker och ökar medarbetarnas produktivitet.På Aons centralt belägna Stockholmskontor med adress Valhallavägen 117, är vi idag cirka 200 medarbetare. Besök vår hemsida för mer information www.aon.com/sweden
Om tjänsten
Aon söker nu en driven HR-administratör som kommer vara en del av HR-teamet. Teamet består av HR-chefen samt en HR-adminstratör och vi söker nu en ny medarbetare för att förstärka teamet ytterligare. Gruppen genomsyras av samarbete och energi och du har goda möjligheter till utveckling inom gruppen. Tjänsten är en visstidsanställning på heltid i 12 månader med placering i Stockholm.
Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna kommer vara varierande men innefattar all typ av administration som förekommer på en HR-avdelning. Det kan exempelvis vara on- och offboarding processen, uppdatera policys och personalhandböcker, kontaktperson gentemot outsourcingbolag avseende lön, rapportering, framtagande av processbeskrivningar samt deltagande i olika HR projekt. I arbetet ingår även att svara på frågor från medarbetare och chefer samt vara synlig i organisationen.
Din profil
Vi söker dig som har högskoleutbildning, gärna personalvetare eller liknande. Alternativt har du motsvarande arbetslivserfarenhet. Vidare har du goda kunskaper i Microsoft Office och behärskar engelska i både tal och skrift.
Du trivs med att arbeta mot mål och hitta nya lösningar. Du är flexibel, ansvarstagande, strukturerad, har god kommunikationsförmåga och trivs med att ge service. Som person har du en hög grad av social kompetens, god samarbetsförmåga och tycker om att arbeta i en föränderlig miljö med högt tempo. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Intresserad? Ansök nu!
Urvalet kommer att ske löpande och vi ber dig därför ansöka snarast möjligt, dock senast 2015-03-20. Om du har några frågor eller funderingar kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Eleonor Öhlander, HR-chef på nummer 08-697 40 83 eller Kristin Folkesson, HR-administratör på nummer 08-697 40 31.
Kontaktpersoner på detta företaget
CeciliaFahlén,
0733-974134
KristianAlbertsson, Gruppchef
072-5018596
Johanna Dahl, Operativ ledare
031-743 85 06