OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lockas du av att få vara med på en spännande resa där du får vara högst delaktig i att bygga upp struktur, rutiner och processer inom HR- och internkommunikationsområdet för en ny verksamhetsgren inom företaget? Är du en handlingskraftig, engagerad och administrativt lagd person som kommer din rätt i en familjär, prestigelös och föränderlig miljö där man sätter laget före jaget? Då kan rollen som HR-koordinator och internkommunikatör hos Bankomat vara rätt för dig!
Bankomat, som är Sveriges ledande aktör inom kontanthantering med uttagsautomater på nära 600 orter i Sverige, befinner sig på en spännande utvecklingsresa då de har inlett ett förberedande arbete för att starta en egen värdehantering med syftet att transportera kontanter mellan företagets depåer och automater i egen regi. Verksamheten, som idag består av drygt 50 anställda, kommer att växa kraftigt kommande år varför vi behöver stärka upp HR-funktionen med ytterligare en kollega.
Om rollen
Tjänsten som HR-koordinator och internkommunikatör är ny och du kommer, tillsammans med HR-avdelningen, få vara med och bygga upp och implementera rutiner, processer och system inom HR-området. Även om ditt främsta ansvar kommer att vara att hantera de HR-administrativa uppgifterna, så kommer du också att involveras i andra HR-processer. Utöver detta kommer du också driva det operativa arbetet med vår internkommunikation.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar att;
• ansvara för det HR-administrativa arbetet
• vara drivande i och ansvara för att identifiera, kartlägga och upprätta HR-processerna för hela Bankomat i nära samarbete med HR Business Partner
• arbeta med Bankomats internkommunikation i samarbete med ansvarige för internkommunikation, inklusive sociala medier relaterade till HR-området
• koordinera samarbetet med outsourcad lönefunktion avseende löner, pensioner och förmåner samt supportera organisationen i dessa frågor
• supportera HR Business Partner i det bredare HR-arbetet
• delta i rekryteringsarbete
• delta i olika HR-relaterade projekt
Vem är du?
Vi söker dig som har några års erfarenhet av en liknande HR-koordinerande roll. Du har goda systemkunskaper, trivs i en HR-administrativ roll och har ett intresse och fallenhet för internkommunikation där du har en mycket god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i både tal som skrift. En stor fördel är om du tidigare har varit med och byggt upp rutiner, processer och system inom HR-området, likväl som om du har goda kunskaper inom löneområdet och har arbetat mot en outsourcad löneleverantör. Har du dessutom erfarenhet av en HR-koordinerande roll i verksamhet med kollektivanställda eller annan schemalagd personal är det också ett plus.
För att trivas hos oss är du en prestigelös, serviceinriktad och teamorienterad person. Du är handlingskraftig, har ett strukturerat arbetssätt samt en förmåga att hitta lösningar och självständigt driva ditt arbete framåt. Eftersom vi befinner oss på en förändringsresa är det viktigt att du trivs i en föränderlig miljö med ett högt tempo och att du har en förmåga att navigera genom det och fokusera på det som behöver prioriteras. Rollen innebär både interna och externa kontaktytor varför vi ser att du är bra på att skapa och upprätthålla goda och förtroendefulla relationer.
Ansökan och övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med en inledande provanställning om 6 månader. Kontoret ligger centralt i Stockholm city och vi erbjuder en hybrid lösning där man har möjlighet att varva kontorsarbete med arbete hemifrån.
I denna rekrytering samarbetar Bankomat AB med Jurek HR. Du söker tjänsten via annonsen och vi ser fram emot att få din ansökan snarast möjligt då intervjuer kommer att ske löpande. Vid frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Cecilia Strååt på cecilia.straat@jurek.se alt 076-002 69 75.
Vi ser fram emot din ansökan!
Mer om Bankomat AB
Bankomat är Sveriges ledande aktör inom kontanthantering. Vi erbjuder människor möjlighet att ta ut och sätta in kontanter via våra välkända blå automater, som idag finns på nära 600 orter i Sverige. För oss är det viktigt att de som vill använda kontanter har den möjligheten. Vi har en heltäckande infrastruktur av uttags- och insättningsautomater över hela landet.
Vi är en verksamhet som arbetar nära varandra, våra kunder och våra underleverantörer. Vår arbetsplats präglas av professionalism, engagemang och respekt. Här finns goda möjligheter för dig att vara initiativrik, att påverka ditt arbete samt att utvecklas vidare. Läs mer om oss på www.bankomat.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52