Driven HR-koordinator till internationellt bolag

Arbetsbeskrivning

Om verksamheten

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Arbetsbeskrivning

Är du en klippa på HR-administration? Strävar du efter en bred roll i en internationell organisation med fantastiska utvecklingsmöjligheter? Då är detta en perfekt tjänst för dig!

I rollen som HR-koordinator arbetar du tätt tillsammans med bolagets HR-direktör och HR-ansvarig i en bred och ansvarsfull roll. Du arbetar administrativt och koordinerande gentemot den outsourcade löneavdelningen och andra samarbetspartners samtidigt som du stöttar medarbetare, chefer och HR-chef i olika ärenden. Exempel på huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Personaladministration kopplat till bland annat försäkring och pension
• Delaktighet i rekryteringsprocesser
• Samarbete med HR och chefer i organisationen gällande Emloyer Branding
• Ansvar för uppdatering av statistik och rapporter
• Contract Management i form av hantering av avtal, uppdatering av avtal och kvalitetssäkring
• Ansvar för intern kommunikation och koordinering kring event
• Super User i HR-system
• Delta i andra projekt förekommande på en HR-avdelning

Vem är du?

Vi söker dig som har en utbildning inom HR och cirka 1-2 års erfarenhet av roller med fokus på HR-administration. Det är meriterande om du har erfarenhet från ett internationellt bolag sedan tidigare. Som person har du ett stort driv och engagemang. Du är van att ta egna initiativ, du trivs med ett stort ansvar och är lösningsorienterad. Vidare är du noggrann, ansvarsfull, serviceinriktad och har lätt för att samarbeta med olika medarbetare. Det är viktigt att du trivs med administrativa sysslor samtidigt som du gillar att ta för dig i samarbeten med chefer och andra medarbetare, såväl internationellt som i Sverige. Det är viktigt att du har flytande kunskaper i engelska såväl i tal som skrift.

Du erbjuds

Anställningen avser en heltidstjänst och är ett konsultuppdrag om cirka ett år till vår kund i centrala Stockholm. Kontoret består av ett kompetent och drivet gäng som tillsammans bidrar till en positiv stämning. Goda chanser till utveckling finns. Tjänsten förväntas starta omgående och vi söker därför dig som är tillgänglig för en ny tjänst direkt.

För fler frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Malin Alexandersson på malin.alexandersson@jurek.se alternativt på tel: 0733-330010. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.

Start:

September 2016.

Sista ansökningsdag

Vi intervjuar löpande. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt!

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Alexandersson
0733 330010
Louise Nilsson

Thomas Eklöf

Sara Molin
0766-331445
Ulriikka Uittomäki

Malin Alexandersson

Malin Sjöström
0709-721470
Paulina Stjernström

Karin Tranaeus
0769497962
Caroline Frödén
0766 33 14 44

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 9 september 2016

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


26 november 2024

Parkering Malmö söker HR-administratör

Parkering Malmö söker HR-administratör

22 november 2024

People & Office coordinator

People & Office coordinator

21 november 2024