OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till PwC, marknadsledande inom revision, skatte- och affärsrådgivning, söker vi nu en assisterande HR-trainee till HR avdelningen. Detta är ett vikariat under 12 månader under en föräldraledighet. Uppdraget är på heltid och startar senast vid årsskiftet. PwC har en flexibel kontorsmiljö centralt i Stockholm med möjlighet till hemarbete.
Ditt uppdrag
I denna spännande roll kommer du dels att tillhandahålla stöd på toppnivå till Personaldirektören på PwC och i mån av tid även tillhörande ledningsgrupp. Utöver en unik inblick i hur vardagen för en Personaldirektör ser ut, kommer du även en del av din tid få möjligheten att samarbeta med andra specialister inom HR avdelningen. Hos oss på HR-avdelningen på PwC är det oftast full fart och vi samverkar nära verksamheten och våra chefer för att utveckla och stötta vår affär och våra kunder.
Som HR-trainee kommer du att delta och bidra i förekommande projekt och uppgifter kopplat till olika team och specialistfunktioner inom HR avdelningen. Du kommer få fördjupa dig inom exempelvis Talent Acquisition, kompetensutveckling eller varför inte arbeta nära en HR Business partner i olika typer av ärenden. Givetvis kommer du att få hugga i och hjälpa till med konkreta arbetsuppgifter inom de olika teamen där det behövs, och utifrån ditt eget intresse.
I rollen som stöd till personaldirektören är detta vanligt förekommande arbetsuppgifter:
● Mail- och kalenderhantering
● Samordna interna och externa möten
● Planera, förbereda samt delta och föra protokoll i olika mötesforum
● Ta fram och skapa presentationsmaterial i Google G-Suite
● Administrativa ad hoc-uppgifter
Din bakgrund
Vi söker dig som nyligen har, eller som snart ska avsluta dina akademiska studier inom HR. Du har med fördel arbetat extra inom HR-området.
Du trivs med att arbeta i ett högt tempo i en miljö där dina arbetsuppgifter ofta omprioriteras. Du är bra på att skapa dig en överblick över dina arbetsuppgifter och du är nyfiken och har lätt för att lära dig nya saker. Det är viktigt att du planerar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt samt att du tar egna initiativ till förbättringar och utvecklar rutiner som passar både dig, Personaldirektören och organisationen. Du har hög integritet och ett sinne för kvalitativ service. Vidare behöver du vara självgående, prestigelös och du kan behålla lugnet även om tempot stundtals är högt. Proaktivitet och att ligga steget före är en självklarhet för dig. Ett intresse för effektivisering av arbetsuppgifter och digitala verktyg ser vi som mycket värdefullt.
Vidare ser vi att du är social samt har en hög kommunikativ förmåga. Du är van att röra dig i olika system och kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska. För rätt person finns goda möjligheter till att fortsätta karriären inom HR på PwC även efter vikariatet.
Om PwC
PwC Sverige är marknadsledande inom revision och rådgivning med 2 800 medarbetare runt om i landet. Vårt syfte är att skapa förtroende i samhället och lösa viktiga problem och våra värderingar genomsyrar allt vi gör.
Vi är proaktiva rådgivare som drivs av att förstå våra 33 000 kunders verkliga behov och hitta lösningar på komplexa affärsutmaningar. Det som gör oss unika är att vi kombinerar den senaste tekniken och samverkan mellan våra specialister. Därför söker vi medarbetare med olika bakgrunder, erfarenheter och nivåer i yrkeslivet. I ett näringsliv som ständigt förändras är det viktigt att ha medarbetare som utvecklas i samma takt och delar med sig av sin expertis. På PwC ger vi dig stort ansvar att bidra med din egen unika kompetens såväl som förmånen att lära nytt av kunniga kollegor och i en händelserik bransch. Vår ambition är att din tid på PwC ska vara den bästa i din karriär oavsett hur länge du stannar hos oss. Det handlar om möjligheten att göra det som utvecklar dina individuella styrkor, intressen och karriärmål, och att få rätt möjlighet vid rätt tidpunkt.
Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på wise.se där du direkt får svara på ett antal korta frågor.
Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Vill du veta mer om vårt tillvägagångssätt, läs mer här - https://www.wise.se/fordjupningar/kompetensbaserad-rekrytering/
Har du frågor om processen eller rollen? Kontakta ansvarig rekryteringskonsult Lisa Sidén på lisa.siden@wise.se eller Martina Kolga på martina.kolga@wise.se. Vi intervjuar löpande så rollen kan tillsättas före sista ansökningsdatum.
Lycka till och varmt välkommen med din ansökan