Driven inköpare med förhandlingsvana

Arbetsbeskrivning

Idag finns Randstad i tjugo länder med över 2.500 lokal avdelningar i Europa, Nordamerika och Asien.På Randstad har vi specialiserat oss på att hjälpa företag med kompetent personal inom Administration, Kontor, Ekonomi, Finans, Teknik, IT, Produktion & Lager.Med ca 700 medarbetare i Stockholm, Göteborg, Lund, Nyköping, Norrköping och Västerås är vi idag ett av landets ledande bemanningsföretag.Varje dag går runt 325.000 Randstad-medarbetare ut och jobbar hos våra kunder, inom alla tänkbara branscher.Det gör Randstad till ett av de största bemanningsföretagen i världen.Randstad Sverige är medlem i Svenskt Näringsliv och är auktoriserat av Bemanningsföretagen, som ingår i Almega.[[ Arbetsuppgifter[ Som Inköpare kommer du att arbeta med avtalsförhandlingar och strategiska inköpsfrågor.Arbetet innebär utveckling av samarbetet med bolagets leverantörer inom strategiska områden som pris, kvalitet och leveransfrågor.Du kommer att driva affärs- och processförbättringar gentemot leverantörer i syfte att förhandla fram nya samarbetsavtal.Arbetet är fritt och utåtriktat och du har själv möjlighet att påverka de aktiviteter som gör att du når de högt ställda målen.Arbetet kan medföra visst internationellt resande.Utbildning/Erfarenhet Vi tror att du har en ingenjörs- eller ekonomexamen, men huvudsaken är att du har erfarenhet av strategiska inköp samt avtalsjuridik.Du har dessutom en god teknisk förståelse.Du ska ha förhandlingsvana och gedigen kunskap i att skriva avtal.Du uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift.Kunskaper i tyska är meriterande.Därutöver har du god kunskap om MS Office i allmänhet och Excel i synnerhet.Det är meriterande om du dessutom har använt SAP R/3 tidigare.[B-körkort krävs.[ Personliga egenskaper Jobbet kräver att du är självgående och initiativrik och har förmågan att bygga långsiktiga relationer till andra individer.Du drivs av att lyckas i förhandlingar och har dessutom en väl utpräglad logisk/analytisk förmåga samt stor integritet.Tjänsten är uthyrningsuppdrag som stäcker sig[ca 3 månader.[ Tjänsten ska tillsättas omgående, vilket innebär att intervjuer kommer att ske fortlöpande, så vänta inte med din ansökan.Vi ser fram emot att läsa den.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 27 mars 2008
  • Ansök senast: 18 april 2008

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


6 november 2024

5 november 2024

4 november 2024