OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du få en central roll i Nackas inköpsprocess? Nu har du chansen att bli en del av en kompetent, utvecklingsorienterad och effektiv inköpsavdelning!
Nu har du möjligheten att få utvecklas inom inköpsområdet tillsammans med ett härligt gäng i Nacka Kommun.
Nacka arbetar kategoristyrt och har flera stora, spännande upphandlingar på gång. Nu söker vi dig som vill vara med på vår utvecklingsresa för att skapa framtidens digitala Nacka. Läs gärna mer om enheten och hur vi arbetar här: https://www.nacka.se/medarbetare/enheter/inkopsenheten/om-enheten/
Ditt uppdrag
I rollen som inköpare arbetar du kategoribaserat och stödjs vid behov av en kategoriansvarig. Du kommer arbeta med att genomföra inköpsprojekt med olika komplexitet inom flera områden bland annat inom IT - alltid i nära samverkan med verksamheten.
Du får en central roll för att driva inköpsprocessen samt de kommersiella aspekterna av de affärer kommunen gör. Du jobbar projektorienterat tillsammans med ansvariga chefer, projektledare och andra medarbetare inom kommunen. I ditt uppdrag ingår;
- Kravspecifikation, marknadsanalys och att driva upphandlingarna.
- Att delta i leverans- och leverantörsuppföljningsprocesserna.
- Utveckla affärsmässigheten och de kommersiella aspekterna ute i verksamheterna.
Målet är att Nacka gör goda affärer som bidrar till Nackas utveckling.
Som inköpare blir du en del av inköpsenheten, som är ett härligt, positivt team på 18 personer med höga ambitioner. Din närmsta chef blir inköpschef Sebastian Nordgren, som har gedigen erfarenhet av inköpsverksamhet både i privat och offentlig sektor. https://youtu.be/TyN0FfxKVBI
Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd eller komplex organisation och som stimuleras av mångfalden i både frågeställningar och metoder för att kunna bidra till kommunens affärer och att utveckla samhället. För att göra detta krävs det att du har erfarenhet och bredd från olika inköpsområden och förändringsledning. Du har relevant akademisk utbildning och har arbetat med inköp i minst 3-5 år. Det är meriterande om du har erfarenhet av att genomföra upphandlingar i enlighet med LOU. Nu har du chansen att få vara en del i att bygga och skapa framtidens Nacka!
Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som driver dina projekt på ett seniort sätt. För att trivas i rollen bör du också ha genuint intresse för inköparens roll som affärspartner.
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som;
- Är målinriktad och har hög egen drivkraft.
- Är kommunikativ och har fallenhet för att bygga relationer.
- Har god samarbetsförmåga.
- Är serviceinriktad och delar med dig av din kunskap.
Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig att få vara med på en spännande resa, där du får möjlighet att arbeta i en bred självständig roll. I Nacka får du arbeta i en kommun som vill vara bäst i Sverige på att vara kommun, och som har öppenhet och mångfald som sin vision och en grundläggande värdering att lita på människors kunskap, vilja och förmåga.
Blir du vår nya kollega så erbjuder vi dig: gym i huset, friskvårdsersättning, erbjudande om förmånscykel samt möjlighet att växla semesterersättning mot fler semesterdagar. Arbetsplatsen ligger i Nacka stadshus i öppna, ljusa lokaler, granne med Nacka forum och 15 min med buss från Slussen och 20 minuter från Gustavsberg.
Om anställningen
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Sista ansökningsdag den 17 april 2022.
Välkommen med din ansökan!
Nacka är en av Sveriges mest attraktiva och välrenommerade kommuner. Med fokus på mål, resultat, hållbart medarbetarengagemang och ständig utveckling strävar Nacka efter att bli bäst på att vara kommun. Nacka kommun är arbetsgivaren för dig som med stor frihet förnyar och gör skillnad.
Inför rekryteringsarbetet har Nacka kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.