Driven inköpare med tekniskt och kommersiellt intresse

Arbetsbeskrivning

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Arbetsbeskrivning
Du kommer att arbeta i team av inköpare där ni tillsammans ansvarar för inköpen i en egen portfölj av komponenter till företagets produktion. I uppdraget ska du fortlöpande utmana leverantörerna och utveckla/förbättra kostnader, kvalitet och ledtider för komponenter i serieproduktionen.

Du kommer att leda och driva kontinuerliga förbättringar hos leverantörerna för att säkerställa en så trygg leverans som möjligt. Andra uppgifter är att hantera inköpsorder, logistiska och finansiella flöden till leverantörerna. Du kommer att ansvara för att initiera och förhandla produktförändringar i produktionsfasen för att hålla tillbaka kostander, eller arbeta med kostnadsbesparingar.

Du ansvarar för att bygga och underhålla goda relationer med leverantörer och sammarbeta med andra delar av företaget för att säkra den bästa kostnaden, kvalitén och leveranssäkerheten. Du är affärsinriktad med god förhandlingsvana och har en stark egen drivkraft med erfarenhet av att utveckla goda relationer såväl internt som externt. Du har dessutom en bra blandning av strategiskt, kommersiellt och tekniskt tänkande. Tjänsten kräver goda kunskaper i engelska såväl i tal och skrift.

Vem är du?
Vi tror att du är utbildad inom inköp med god tekniskutbildning, gärna kombinerat med kommersiell påbyggnad alternativt har du praktisk erfarenhet av inköpsarbete. Kunskaper inom engelska är ett krav och det är meriterande om du har erfarenhet av ett affärssystem, gärna SAP. Andra viktiga egenskaper är ett högt personligt driv, socialkompetens, innovativ och lösningsfokuserad.

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi på Experis hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Vi samarbetar med många av Sveriges populäraste företag och vi hjälper våra kunder med interimslösningar inom ekonomi, inköp, HR etc. Experis AB ingår i ManpowerGroup, - Sveriges största bemanningsbolag. Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och vill stanna hos oss. Vi erbjuder anställning enligt kollektivavtal med allt vad det innebär i form av övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.

Kontaktperson
Du söker tjänsten via ansök-länken. Urval kommer att ske löpande. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Cecilia Andersson på telefon 054-221882.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Bernt Legersjö

Martin Årstrand
0155-202582
Maria Håkansson
+46 (0)660-59972
Olof Salmonsson
063-576671
Karin Backman
063-57 66 63
Carina Riström
+46 21 15 19 47
Tom Jakobsen
0910-58 66 92
Lotta Holme
08-452 3328
Katarina Thomasson
08-736 11 26
Thomas Andersson
016-15 57 33

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Sverige Huvudkontor Stockholm
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 2 april 2015

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024