OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du lite erfarenhet av arbetet som inköpare och vill jobba på ett härligt företag med projekt runt om i hela världen?
Dina arbetsuppgifter
Som inköpare kommer du att arbeta både med operativt och strategiskt inköp. Där du ansvarar för hela inköpsprocessen, från anbud till förhandling, avtal, implementering samt uppföljning av både produktleverans men även material och tjänster. Du kommer att utvärdera och föreslå lämpliga leverantörer, utveckla processer och metoder inom enheten, arbeta med förfrågningar, utvärderingar, förhandligar och avtal. I din roll som inköpare kommer att internt arbeta nära tekniker, projektledare och controllers.
Om företaget
Företaget jobbar med elkraft och mekanik, ritar och räknar när man bygger elkraft nät med hela världen som arbetsmarknad. Just nu har de tex projekt i Liberia och Georgien.
Din profil
Krav:
- Minst 2 års erfarenhet av något av följande: inköp, projektledare, logistik, supply management, teknisk säljare
- Svenska och engelska i tal och skrift
- Tekniskt intresse
Meriterande:
- Utbildning inom inköp eller liknande
- Erfarenhet av kontakts juridik
Som person är du flexibel och en person som drivs av högt tempo. Du är effektiv och är duktig på att ta beslut. Du brinner för siffror och har ett naturligt affärstänk!
Om oss
Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.
Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden AB och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.
Villkor
Omfattning: Heltid, måndag-fredag 8-17. Vikariat i 1 år
Start: Omgående
Ort: Stockholm
Urval sker löpande så vi ser gärna att du skickar in din ansökan redan idag för att inte missa chansen!
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996