Driven inköpare till Marginalen Bank

Driven inköpare till Marginalen Bank

Arbetsbeskrivning

Vi ser till varje individ, dess unika förutsättningar och behov. Och vi har en arbetsplats där medarbetarna känner stolthet, arbetsglädje och delaktighet. Vi erbjuder utveckling och flexibilitet för alla våra engagerade medarbetare. För oss är jämställdhet viktigt, tillsammans med våra värderingar. Vi är en mångkulturell arbetsplats med ett 20-tal olika nationaliteter som tillsammans bygger Marginalen Bank.

Vill du följa med på resan med att utveckla inköpsfunktionen till att bli mer affärsdriven? Vill du arbeta i en organisation som värdesätter ditt driv och motiveras du av att arbeta med effektivisering och digitalisering av processer? Då ser vi gärna att du läser vidare…

I rollen som inköpare stöttar du verksamheten genom inköpsprocessen och har många kontaktytor internt och externt. Du kommer vara övergripande ansvarig för det operativa och administrativa inköpsarbetet. Tillsammans med inköpschefen arbetar du med att utveckla inköp, som innefattar allt från arbetssätt, processer och systemstöd.

Inköpen på Marginalen består till stor del av tjänster, IT, outsourcing och konsulter. Karaktären på inköpen kräver i många fall nära samverkan och uppföljning av leverantörerna. Inköpsprocessen behöver ta höjd för lagkrav angående hantering av risker, uppföljning och dokumentation av detta. Målet är att utveckla processerna för att på ett effektivt sätt hantera kraven och att inköp ska fokusera på det kommersiella.

Inköpsfunktionen på Marginalen kommer att bestå av inköpschefen och en inköpare.

Arbetsuppgifter:

• Bidra med inköpskompetens och stötta verksamheten i inköpsprocessen
• Driva eller vara delaktig i konkurrensutsättning, avtals – och prisförhandlingar
• Leda och vara delaktig i förbättringsprojekt och effektiviseringar
• Ansvara för utvalda kategorier av avtal och leverantörer
• Rapportering och uppföljning av både externa och interna krav, policys, regler
• Rapportering och uppföljning av avtal och nyckeltal
• Se till att den interna beslutsprocessen flödar
• Ansvara för processen för att administrera, godkänna, kontrollera och arkivera koncernens avtal
• Ansvara för att information i inköpssystem, leverantörsregister, annat inköpsstöd och intranät är uppdaterad


Du som person:

Det är viktigt att du tar stort eget ansvar för ditt arbete, är noggrann och har en administrativ förmåga. Eftersom arbetet innebär många kontaktytor behöver du ha en god kommunikativ förmåga och samarbetsförmåga. För att lyckas i rollen behöver du vara flexibel, serviceinriktad, målinriktad och intresserad av både strategiskt och operativt inköpsarbete. Du behöver ha en förmåga att arbeta med detaljer men kunna behålla fokus på helheten och tycka om att arbeta med effektiviseringar och förändringar.

Kunskaper och färdigheter

Akademisk utbildning med inriktning inom exempelvis inköp, ekonomi, juridik och/eller annan relevant utbildning. Det dagliga arbetet sker i Office-paketet och Excelkunskaper är värdefullt i rollen. Du behöver kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.

Vi söker dig som har arbetat några år inom inköp och som vill vara med på vår resa att effektivisera och utveckla inköpsavdelningen. Det är ett stort plus om du har arbetat med strategiskt/taktiskt och operativt inköp och om du har kunskaper om avtalshanteringssystem och inköpsprocesser. Vi lägger stor vikt på dina personliga färdigheter och för rätt person kommer vi se till att du har en lång och rolig karriär hos oss på Marginalen.

Arbete inom bank och finans och därmed kunskap inom regelverk och lagstiftning är meriterande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Marginalen Bank
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 december 2021
  • Ansök senast: 5 januari 2022

Liknande jobb


30 november 2024

29 november 2024