Driven inköpsansvarig till Urbaser i Älvsjö

Driven inköpsansvarig till Urbaser i Älvsjö

Arbetsbeskrivning

Urbaser är en av Sveriges ledande privata aktörer inom insamling och transport av källsorterat hushållsavfall från kommuner och kommunala bolag. Med över 500 medarbetare och 300 fordon i daglig drift når vi ut till ca 1 500 000 invånare i omkring 25 kommuner. Vi är en del av en global hållbarhetsinriktad koncern som är en världsledare inom miljöledning och miljötjänster. Genom 160 dotterbolag och ett nätverk av mer än 40 000 medarbetare servar Urbaser 50 miljoner invånare i fyra världsdelar och mer än 25 länder.


 




Urbaser är en av de ledande aktörerna inom avfallsbranschen och ansvarar för att leverera högkvalitativa tjänster till våra uppdragsgivare.

Vi är stolta över vårt engagemang för att upprätthålla miljövänliga lösningar och att främja en hållbar framtid genom att hantera avfall på ett ansvarsfullt sätt. Vi söker nu efter en driven inköpsansvarig med starka förhandlingsfärdigheter och förmåga att driva förändringsarbete och utveckling inom området.

Om tjänsten
Som inköpsansvarig hos oss är ditt övergripande ansvar att driva, förbättra och utveckla bolagets processer inom inköpsområdet. Du hanterar all slags inköp av varor och tjänster och upprätthåller register av leverantörer. Du administrerar avtal och ansvarar för att hålla organisationen informerad om gällande avtal och förändringar i dessa. I tjänsten ingår också ekonomisk rapportering. Befattningen ingår i företagets ekonomiavdelning och du rapporterar till ekonomichefen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att:

- Förhandla och administrera förtagets samtliga ramavtal i enlighet med bolagets rutiner
- Skapa goda relationer med leverantörer och kunder
- Hålla en löpande dialog med kunder och leverantörer
- Säkerställa och följa upp leveranser
- Följa upp och kontrollera kostnader
- Löpande rapportering av utveckling av avtal, avtalsefterlevnad och besparingar kopplat till avtal och förhandlingar
- Ekonomisk rapportering av utfall baserat på förhandlade avtal
- Delta i anbudsprocesser
- Driva förändringsarbete i enlighet med fattade beslut
- Utveckla funktionens processer i enlighet med företagets kvalitets- och miljökrav
- Följa upp, analysera och rapportera utfallet av leverantörer i förhållande till rapporterade avvikelser i bolagets kvalitetssystem (Landax)

Vi söker dig som:

- Du är förtrogen med och uppdaterad kring aktuella lagar och regler inom ditt ansvarsområde
- Du är en skicklig förhandlare med fokus på att skapa och bibehålla långsiktiga yrkesmässiga relationer
- Du tar gärna egna initiativ för att driva verksamheten framåt och har förmåga att självständigt driva strategiskt förändringsarbete och andra projekt inom inköpsområdet
- Är lösningsorienterad med god analytisk förmåga och ett övergripande ekonomiskt förhållningssätt
- Har en hög arbetskapacitet och förmåga att arbeta effektivt även i stressfulla situationer

Vidare har du flerårig erfarenhet från liknande befattning där du har nått dokumenterat goda resultat och du har erfarenhet av projektledning. Du har relevant högskoleutbildning eller motsvarande. Du har en utmärkt kommunikationsförmåga och uttrycker dig väl i såväl tal som skrift, både på svenska och på engelska. Du behöver ha B-körkort då resor inom tjänsten förekommer.

Har du erfarenhet av arbete med ständiga förbättringar i form av t.ex. lean och 5S, är detta mycket meriterande. Likaså om du har erfarenhet från avfallsbranschen.

Som en ledande aktör inom branschen vill vi säkerställa effektiv resurshantering och hållbara lösningar i alla led. Vi strävar därför efter att våra medarbetare har ett gott hållbarhetsfokus genom att ta hänsyn till sociala, ekonomiska, miljömässiga och arbetsmiljömässiga faktorer.

Om tjänsten
Start: Enligt överenskommelse.
Anställningsform och omfattning: Tillsvidareanställning (provanställning om sex månader tillämpas), heltid.
Arbetsort: Älvsjö.

Låter det här som en tjänst för dig? Ansök redan idag!
Urval och intervjuer genomförs löpande och vi strävar efter att tillsätta tjänsten så snart som möjligt. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss på ansokan@urbaser.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Avdelningschef Peter Högberg
023- 45682
Inside Sales Helen Alvarez
08-734 33 23
Talent Management Annika Westman

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HK
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 november 2023
  • Ansök senast: 22 december 2023

Besöksadress

PELLE BERGS BACKE 3
FALUN

Postadress

BOX 1935
FALUN, 79119

Liknande jobb


25 januari 2024

14 januari 2024

Category Sourcing Leader - CAT Layer-glued

Category Sourcing Leader - CAT Layer-glued

12 januari 2024