OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
St Eriks letar efter en driven innesäljare som gillar utmaningar! Det finns goda möjligheter att axla en tyngre roll som Key Account Manager för södra Sveriges kunder inom några år och vi ser gärna att du har den ambitionen.
Dina arbetsuppgifter
Du ingår i ett team där dina uppgifter består av;
* Stöd till utesäljarna
* Anbud/offertförfrågningar
* Avropsorder
* Skapa tillverkningsorder till produktionen
* Beräkningar/ mängdningar efter bl.a. AMA koder av åtgång av inkomna förfrågningar främst gällande markstensbeläggningar men även andra förekommande produktslag som VA & Stödmurar
* Besvara frågor om leveranstid och tillgänglighet för order för återförsäljare och entreprenader i hela Sverige
* Upprätthålla god kundrelation, tar hand om kundernas frågor och önskemål
* Hantering av mindre reklamationer och övriga administrativa uppgifter
* Upprätthålla informationsflödet mellan kundens internavdelningar
Din Bakgrund
Vi söker dig som har 2 års erfarenhet inom byggteknik, anläggningsteknik eller annan relevant inriktning så som byggkonstruktion, projektering och byggnadsutformning.
Det är ett plus om du har hanterat stora anbudsförfrågningar och kan läsa/tyda ritningar, mängda efter AMA koder och offerthantering. Har du även erfarenhet av B2B/B2C försäljning och ordermottagning är det meriterande.
Du har mycket god datorvana och har erfarenhet från något stort orderhanteringssystem samt arbetar obehindrat i Office-paketet - telefon, fax och dator är dina främsta arbetsredskap. Har du vana av att arbeta i Jeeves är det meriterande.
God svenska och engelska i tal och skrift är ett krav . Branscherfarenhet är ett plus.
Dina egenskaper
Vi söker dig som är strukturerad, trygg och stabil i dig själv och trivs med att jobba i ett mindre team. Du har en positiv grundsyn, trivs med att hålla en hög nivå av kundservice och är van vid att hantera kunders önskemål, klagomål etc. För att klara av denna roll krävs att du har lätt för att lära dig nya system och rutiner, "kan hantera många bollar i luften" och är självgående.
Ledord för denna roll är noggrannhet, flexibilitet och en hög servicenivå!
Vi erbjuder en varierande tjänst och utvecklingsmöjligheter där du får ta mycket ansvar och en roll som kan förändras över tid!
Arbetstiden är normalt 07:30-16:30 med 60 minuters lunch.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Nina von Platen på tel 0122-269506
Vi ser fram emot din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström