OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sundqvist, ett ”House of Brands” med säte i Göteborg, är en generalagentur som förser svenska och norska marknaden med köksredskap inom premiumsegmentet. Sundqvist historia började redan 1963 och under åren har vi utvecklats till en självklar samarbetspartner när det kommer till köksredskap. Högsta kvalitet och starkt engagemang har alltid varit och är fortfarande centrala begrepp i verksamheten. Återförsäljare för våra varumärken finns inom detaljhandeln och genom restauranggrossister. Idag har vi totalt 9 olika varumärken i vår portfölj och vi är Sveriges ledande experter på japanska knivar.
Vill du arbeta med försäljning, service och kundvård i ett av branschens starkast växande bolag?
Inför hösten söker vi en driven innesäljare, som lockas av att ha en nyckelfunktion när det handlar om att utgöra navet mellan säljare och kund!
Vi söker dig som:
Är engagerad och drivs av viljan att alltid leverera ett kundbemötande och service som överstiger mottagarens förväntningar.
Har tidigare erfarenhet av innesälj och kundservice, med förmåga att effektivt skapa lösningar som resulterar i bästa möjliga utfall för båda parter.
Besitter en hög grad av noggrannhet och förmåga att i ett stundtals högt tempo självständigt strukturera och styra ditt dagliga arbete.
Har en mycket god förmåga att kommunicera i svenska i tal och skrift. God förmåga att kommunicera i norska i tal och skrift är starkt meriterande, då vi har ett systerbolag i Norge.
Har förmågan att navigera i olika datasystem, god kunskap i MS Office är ett krav.
Värdesätter ett bra samarbete med såväl kollegor internt som med företagets kunder och övriga externa kontakter.
Har du även ett matlagningsintresse eller en svaghet för kvalitativa köksredskap kommer du passa perfekt in här på Sundqvist!
Du genererar värde genom att:
Som en del i ett säljteam med tydlig koppling till övrig organisation erbjuda admin- och säljsupport, primärt till dina kollegor på utesälj, på svenska och norska marknaden.
Målinriktat och med lyhördhet för kundernas specifika behov, dagligen hantera inkommande försäljning och order via mejl, telefon och web.
Leverera kvalitativ säljsupport i form av våra produkter, aktiviteter och kampanjer till kunder och återförsäljare.
Bygga och bibehålla goda och långsiktiga kundrelationer.
Hantera och administrera kampanjer och kundupplägg i Microsoft Dynamics NAV och SuperOffice.
Det här är vi:
Tjänsten hör hemma på Sundqvists innesäljsavdelning. Vi är 7 prestigelösa och högpresterande lagspelare som skrattar högt och jobbar hårt! Inom teamet varierar rollerna och dina närmsta kollegor hanterar allt från inkommande order och reklamationer till reception och Showroom. Med största engagemang tillhandhåller vi service för våra kunder och möjliggör för våra återförsäljare i Sverige och Norge att, tillsammans med oss, vara med och skapa matlagningsglädje för såväl proffskocken som hemmakocken!
Rekryteringsprocessen pågår till sista ansökningsdagen, men skicka gärna in din ansökan redan idag då vi löpande går igenom inkomna ansökningar. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Emma Augustsson, emma.augustsson@sundqvist.se.
Välkommen att söka tjänsten med CV och personligt brev!
Sista ansökningsdag: 2021-08-15 Plats: Torslanda