OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi erbjuder en utmanande nyckelroll i ett nystartat och starkt växande företag där din roll blir att se till att vi fortsätter växa genom bra rekrytering.
Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill jobba som interrekryterare hos vår kund i Jönköping.
Du ska var driven, inte rädd för att testa nya vägar för att hitta den bästa medarbetaren och ha en vilja att alltid förbättra och utöka ditt söksätt. Du ska känna dig trygg och trivas i att leta, intervjua och presentera våra nästkommande kollegor. En viktig del i rollen som internrekryterare är att knyta kontakter och skapa goda långsiktiga relationer som bygger på förtroende och hög kvalitet i de tjänster som levereras.
Du kommer med tiden att ha en central roll när det gäller att ta vårt HR-arbete till nästa nivå. Ditt ansvar då kan bli att implementera, utveckla och följa upp samtliga HR-processer i bolaget.
Om företaget
Kunden är ett nystartat företag med en vision att bli en arbetsplats där man ska trivas och där man känner sig delaktig i bolagets uppbyggnad. Kunden ställer höga krav på sina medarbetare, både gällande den egna prestationen, men även i rollen som teamspelare. Ute hos kunderna i konsultrollen ska man förmedla känslan av att vara bolaget som kan leverera riktigt hög kvalitet och som alltid har dom bästa konsulterna. Kunden har lång erfarenhet inom bemanning- och rekryteringsbranschen och därmed ett brett kontaktnät.
Vår kund är i en mycket spännande fas, där dom gör sina första rekryteringar av personer som har ett högt driv och som vill kliva på tåget mot framgång. För att lyckas krävs en positiv anda, lite extra pannben och detta tillsammans med mycket glädje. Med ditt mindset och vår kunds kompetens kommer ni bli den bästa resursen för kommande kunder.
Kunden har en stark finansiär i ryggen och ett av deras mål är att under 2017 vara minst 20 konsulter. Vill du vara med och bygga det vinnande laget?
Din profil
Som internrekryterare är du strukturerad, positiv samt har ett starkt eget driv att ta tag i och genomföra prioriterade arbetsuppgifter. Du har ett förtroendeingivande och professionellt bemötande och har en god förmåga att förstå olika behov. Du har en god nätverkande förmåga, är duktig på att bygga upp långsiktiga relationer och har ett starkt fokus på att uppnå verksamhetens mål och leverera resultat. Du trivs med att jobba självständigt och ser samarbete som en viktig faktor för framgång.
Skallkrav:
- Utbildning inom relevant område.
- Något eller några års erfarenhet av rekryteringsarbete.
- Du talar och skriver flytande svenska och engelska.
- Du har körkort.
Meriterande krav:
- Erfarenhet av att arbeta i en konsultroll och förståelse för de förutsättningar som råder inom konsultföretag.
- Har du ett stort kontaktnät som du kan använda dig av för att locka fler duktiga personer att jobba hos oss är det en stor fördel.
- Meriterande med goda kunskaper i arbetsrätt samt god förhandlingsvana.
- Det är meriterande om du har erfarenhet från snabbväxande och personalintensiv verksamhet och vet att du trivs i den miljön.
Om oss
Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.
Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
Villkor
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Placering: Jönköping
Lön: Enligt överenskommelse
Kontaktpersoner på detta företaget
Tobias Lindgren
Gorjana Dubovina
0704 44 97 84
Ida Lundblad
0707-66 19 76
Gustaf Hesslegård
Linn Hansson
Ineta Broxe
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Tobias Lindgren
0735 - 16 89 97
Patrik Gustavsson
Caroline Stjerna