Driven IT-tekniker, Servicedesk, Dansktalande till Stockholm

Arbetsbeskrivning

InfoCare söker en ambitiös och utåtriktad IT-tekniker för ett servicedesk-uppdrag i Stockholm. Stor chans för anställning efter projekttidens slut.

Den vi söker brinner för att ge service och tycker om att förmedla sina tekniska kunskaper på ett pedagogisk sätt till användare.



Vara van med att ha många bollar i luften och kunna prioritera. Ha kunskap inom ITIL, kunna jobba på egen hand men även fungera i en mindre grupp.



All kontakt med kund sker via telefon, mail samt på plats (Internt på företaget) varför det är av stor vikt att man besitter en god social förmåga.



Serviceorienterad med tidigare erfarenhet från Servicedesk/Helpdesk, den vi söker kommer att hantera teknisk support, felanmälningar, felsökning, samt lösa övriga tekniska problem i alla former.



Konsulten kommer att vara schemalagda mellan 06-18 och schemalagd hos kund mellan 07:00-17:00. Konsulten skall kunna mycket god Danska i tal och skrift.



Support ges på telefon och mail, samtliga ärenden handläggs via ärendehanterings systemet ServiceNow.





Krav




* Erfarenhet av att ge teknisk support på Microsoft-Plattformar, AD hantering, Windows klientoperativsystem.



* Skall kunna avhjälpa fel och/eller ge en felanalys för applikationer såsom Office-paketet, outlook, internet explorer samt andra förekommande applikationer.



* Skall kunna omvandla tekniska lösningar till vardagligt språk i både tal och skrift.



* Skall kunna flytande Danska, Svenska och Engelska i både tal och skrift.



Meriterande



* Erfarenhet/Kurs/Certifiering inom ITIL baserad ärendehanteringssystem



* Erfarenhet/Kurs/Certifiering inom nätverk (E.g Cisco CCNA)



* Erfarenhet/Kurs/Certifiering inom MAC



* Erfarenhet/Kurs/Certifiering inom CITRIX



För att trivas som IT-tekniker på InfoCare Proffs IT är det viktigt att du har ett stort intresse för IT och teknik, är stresstålig, och gillar att ge support, samt att du kan arbeta självständigt. Du har en utpräglad social förmåga och är serviceinriktad, och flexibel. Du kommer att vara anställd av InfoCare Proffs IT och arbeta ute på kundföretaget.

Om Du känner igen dig i ovanstående beskrivning så ber vi Dig söka omgående. Urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Infocare

Infocare
0767223155
Infocare

Infocare

Infocare

Infocare

Infocare

Sammanfattning

  • Arbetsplats: InfoCare
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Ej angivet
  • Heltid Temporary
  • Publicerat: 21 april 2016

Besöksadress

Karlsbodavägen 39
None

Postadress

16102
0180, 16102

Liknande jobb


24 december 2024

23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024