Driven kandidatansvarig till Proffice Industrial & Logistics

Arbetsbeskrivning

Kandidatansvarig
Proffice Industrial & Logistics är ett specialistbolag inom Profficegruppen som levererar uthyrnings, rekryterings- och insourcinglösningar inom industri och logistik. Hos oss är det både högt i tak och ett högt tempo, vi värdesätter att ha roligt tillsammans och tillämpar ett nära och tillgängligt ledarskap. Vi når vår framgång genom att förstå kundens verksamhet och arbetar ofta i nära partnerskap med våra kunder.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:

I rollen som kandidatansvarig ingår det att hitta rätt kompetens till aktuell kravprofil och att säkerställa kandidatinflödet inom området. Du arbetar självständigt och strategiskt med hela flödet från annonsering till kvalitetssäkring av kandidater och presentation av väl matchade kandidatförslag

Du kommer att arbeta med flera olika typer av rekryteringsprocesser – både rekrytering direkt till kund, gruppintervjuer och enskilda intervjuer. Du gör självständiga sökningar, skriver annonser och gör urval. Du intervjuar potentiella kandidater, tar referenser och presenterar lämpliga kandidater till konsultansvarig och/eller kund.

I rollen ingår även stort administrativt ansvar och du kommer att tillsammans med konsultansvarig ansvara för hantering av befintliga konsulter och poollösningar i bemanningssystemet FastTrack. Du kommer bland annat sköta utbokning av konsulter, schemaläggning och nyanställningar.

Tjänsten är ett vikariat på heltid som beräknas pågå till 1 september 2015.

Kunskaper/ erfarenhet och personliga egenskaper:

Vi söker dig som har akademisk utbildning inom PA och ett brinnande intresse för rekrytering. Du är säljfokuserad samtidigt som du är en duktig administratör med stort driv. Du tycker om att träffa människor och knyta nya kontakter. Det är viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift.

Arbetet är mycket varierande och tempot är stundtals högt. För att passa i rollen som kandidatansvarig bör du därför vara resultatfokuserad, trygg i dig själv och flexibel på så sätt att du lätt kan växla och prioritera arbetsuppgifter.

Vi arbetar i team och delar många arbetsuppgifter, det är därför viktigt att du är en lagspelare ut i fingerspetsarna och beredd på att hugga i där det behövs.

Med andra ord söker en person som delar våra värderingar. Du är Engagerad och trivs i en miljö där det är mycket att göra och där förändringar sker ofta och snabbt. Det är även viktigt att du är Lösningsorienterad och att du är orädd inför nya utmaningar och kundsituationer, samtidigt vill vi att du är Lyhörd i dina relationer med kunder och kollegor.

Du är välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande.

För mer information om tjänsten kontakta gärna konsultansvarig Olivia Laurent, tfn 0702-844965, mail olivia.laurent@proffice.se

Sista ansökningsdatum: 2014-09-15

Kontaktpersoner på detta företaget

Linus Rundberg

Linda Gylling

Charlotta Isacson

Moa Englén Berglöf

Lisa Gullberg

Hanna Håkansson

Christopher Fält

Olivia Laurent

Isabella Karlström

Amanda Berglin

Sammanfattning

Besöksadress

Östra Hamngatan 23, 411 10 Göteborg
None

Postadress

Östra Hamngatan 23
Göteborg, 41110

Liknande jobb


Två administratörer sökes till administrativa enheten Hisingen

Två administratörer sökes till administrativa enheten Hisingen

15 november 2024

HR-administratör till Forsmark

HR-administratör till Forsmark

15 november 2024

Personaladministratör till Bemanningsenheten

15 november 2024

Administratör till Hälso- och sjukvårdsenheten

15 november 2024